Používa službu Blogger.

Čokoládový cheesecake.

by - nedeľa, marca 05, 2017

Čaute nedeľnáci!
Zas nám ten víkend ubehol a ubehol aj celý týždeň. Ja som ho mala dosť vlasy šklbajúci. Samé písomky, medzi to nejaká light príprava na maturity. Začarovaný kruh toto. Takto o týždeň bude stres na vysokej úrovni, teda aspoň myslím, zatiaľ našťastie nestresujem. 
Prvé marcové dni prilákali aj slniečko a to nás už pošteklilo teplými lúčmi na čielka. Milujem tú vôňu prichádzajúcej jari, z ktorej cítiť pozitívnu energiu niečoho nového. Prichádza to, už je to za dverami. Ľudia budú spokojnejší a pozitívnejší, aspoň dokým zas neprídu veľké teplá a nezačnú sa sťažovať na to ako im je teplo.
Nedeľa bez pečenia je len obyčajný všedný deň, preto som aj dnes nelenila a niečo upiekla. Konkrétne čokoládový cheesecake, z ktorého som mala obavy pretože ja a cheesecake nemáme medzi sebou najlepšie vzťahy, hlavne po tom poslednom. Aby sme sa rozumeli, ja ich milujem, len oni mňa nie. Ale môžem s hrdosťou povedať, že som si ich trochu priklonila na svoju stranu... teda aspoň tento sa mi vydaril. Poslušne som plnila pokyny receptu (ktorý mám mimochodom od šikovnej cukrárky Děvče u plotky) a myslím, že sa poslúchať oplatilo. Je trošku nižší, pretože som ho dala, miesto do 22 cm formy, do väčšej s priemerom 26 cm. Samozrejme, že som si receptík trošinku upravila. Pozmenila som gramáže a pridala polevu. Jemná chuť kávy v ňom je príjemná a cheesecake je ľahký sťa jarný vánok. Ešte si treba užiť tie čokoládové sladké recepty, v lete budeme siahať po ľahkých a sviežich verziách.
Blíži sa DEŇ ŽIEN a kedže aj ja medzi ne patrím a viem čo má väčšina z nás rada, odporúčam všetkým mužom vyskúšať niečo napiecť, kúpiť, objednať. Možno aj tento cheesecake. Žmurk. Len nech je to sladké, chutné a od vás. Ale veď muži veľmi dobre vedia ako potešiť, len musia prekonať svoju lenivosť. 


Korpus:
  • 2 balíčky Indiánov (200 g)
  • 100 g maslo
  • 2 ČL kakao
  • 1 ČL mletá káva
Plnka:
  • 60 g Lučína
  • 200 ml smotana na šľahanie
  • 150 g kryštálový cukor
  • štipka soli
  • 250 g mascarpone
  • 500 g jemný tvaroh
  • 2 ČL kakao
  • 200 g čokoláda (nad 50%)
  • 10 ČL uvarená káva (vychladnutá)
  • 3 vajcia
Poleva:
  • 100 g čokoláda
  • 50 ml smotana na šľahanie
  • 1 PL instatná káva (prášok)

Indián keksy rozdrvíme, pridáme kakao, kávu a premiešame. Prilejeme roztopené, vychladnuté maslo a všetko premiešame. Vznikne nám sypká hmota ktorú nasypeme do formy ktorú sme vystlali papierom na pečenie a rovnomerne popritláčame na dno formy. Dáme do chladničky zachladiť.

Medzitým si pripravíme druhú časť.  Čokoládu rozpustíme nad vodným kúpeľom a necháme vychladnúť. Lučínu vymiešame so smotanou do tuha. Prisypeme cukor a soľ. Potom pridáme mascarpone, po premiešaní pridáme aj tvaroh. Primiešame kakao, kávu a vychladnutú čokoládu. Všetko poriadne vymiešame. Nakoniec ručne primiešame po jednom vajcia. Vylejeme na korpus a pečieme v rúre, ktorú sme vyhriali na 160 °C a do ktorej sme dali na dno plech s vodou, 1 hodinu. Po hodine rúru vypneme ale koláč v nej necháme ešte 2 hodiny. Potom cheesecake vyberieme a necháme mierne vychladnúť. V originálnom recepte sa píše, že sa má zachladiť na 8 hodín ale povedzme si na rovinu, kto vydrží toľko čakať? Tento krok som vynechala a nič sa nestalo.
Čokoládu si roztopíme a pridáme do nej kávu. Zriedime smotanou a vylejeme na vrch. Ľubovoľne ozdobíme. 
RADA: Ak nechcete aby ste ho mali taký vrúbkovaný po bokoch, ako ja, tak nedávajte po krajoch formy papier na pečenie, cheesecake to zrejme nepotrebuje.






You May Also Like

0 komentárov