Používa službu Blogger.

Quiche so špenátom a medvedím cesnakom.

by - nedeľa, marca 26, 2017

Áno, vidíte dobre. SLANÝ KOLÁČ! Zatiaľ sa na mojom blogu ocitol len jeden recept na slano a to pizzové slimáky. Odvtedy už veľa vody pretieklo, ale som tu opäť s týmto "kišom". Raz za čas treba prekvapiť a vystúpiť zo stereotypu.
Príroda sa nám krásne prebúdza. Dni sú teplejšie a ľudia pozitívnejší. S peknými dňami prichádza na stráž aj záhradka. Máte už posadené? Cibuľa, cesnak, reďkovka, hrášok... my už máme. Okrem našej úrody, na ktorú si budeme musieť ešte počkať, sa nám aj lesík vyhádzal samým cesnakom. Ľudia ho trhajú jak besný. Našklbú si ho plné tašky a ktovie čo s toľkým doma robia. Veď čo už, keď je zadarmo. Ja som si natrhala len trošku, chvíľku som sa pokochala krásnymi stromami, nadýchala sa dobrého vzdúšika a dala lesíku dovidenia. Doma som s tým cesnakom mala predsa plány.
Môj prvý ale celkom sa mi to pečenie na slano zapáčilo. Vyznie to tak zdravšie keď je v tom tá zelenina. Bohužiaľ nevyzerá tak roztomilo ako sladké koláčiky... namojveru vyzerá ako jedlo. Najlepší je teplý, tak moc neotáľajte s ochutnaním a pustite sa doňho hneď z plechu.


na cesto:
  • 200 g hladká múka
  • 1/2 ČL soli
  • 100 g maslo
  • 3 PL vínny ocot alebo voda
na náplň:
  • 500 g špenát (ja som použila mrazený)
  • väčšia hrsť lístkov medvedieho cesnaku
  • 1 cibuľa
  • olej
  • 1 ČL soľ
  • 1/2 ČL mleté čierne korenie
  • 1 kyslá smotana
  • 1 smotana na šľahanie
  • 3 vajcia
  • 50 g syr (podľa chuti)
Cesto: Múku zmiešame so soľou a pridáme na kocky nakrájané ztuhnuté maslo. Maslo "pomrvíme" v múke a vznikne nám mrvenička. Pridáme ocot a vymiešame rukami alebo mixérom do nelepivého cesta. Ja som použila kuchynský robot s hákovým nadstavcom. Cesto zabalíme do fólie a necháme minimálne hodinu odležať.
Náplň: Mrazený špenát necháme rozmraziť. Lístky cesnaku umyjeme a nakrájame na stredne veľké kúsky. Cibuľu očistíme, nakrájame na kocky a na oleji osmažíme do zlata. Pridáme medvedí cesnak a orestujeme. Potom pridáme do panvice aj špenát, podusíme a odstavíme.
Obidve smotany, vajíčka, syr nastrúhaný na jemno a koreniny spolu poriadne premiešame.
Quiche: Vychladnuté cesto vyvaľkáme a vystelieme ním vymastenú formu. Okraje zarovnáme a dno popicháme vidličkou. Na cesto dáme papier na pečenie a naň fazule alebo iné strukoviny, ktoré nám pomôžu, aby sa cesto nenafúklo. Vložíme do vyhriatej rúry na 180 °C na 10 minút. Potom vyberieme fazule a na cesto vysypeme špenátovú zmes. Rovnomerne rozotrieme po celom koláči a zalejeme smotanovou zálievkou. Posypeme ešte trochou syra a dáme piecť. Ak vám zostalo cesto, povykrajujte z neho rôzne tvary a keď bude koláč už po okrajoch upečení, vyberte z rúry, poukladajte rovnomerne po okraji a vložte naspäť do trúby. Najlepšie podávať ešte teplý.






 

You May Also Like

0 komentárov