Používa službu Blogger.

Škoricové buchtičky s nutellou.

by - piatok, marca 31, 2017

Ďalší hókus pókus, ale vyšiel vynikajúco. Už dlho som neládovala také dobré buchtičky. Kombinácia čokolády a škorice je senzačná priatelia! A celý recept vznikol tak nevinne. Len mi po pečených donutoch zostalo veľa odrezkov a keďže z tých odrezkov by už neboli pekné ďalšie, tak som z nich spravila buchtičky a voaláááá, dobrotka jak lusk. Tuším mi ešte viac chutili, ako tie donuts. 
Piatok a k tomu pekné počacie, to je výnimočný deň. Už si len treba niečo napiecť a vychutnať si výtvor na teraske, vonku, v tráve, na balkóne... všade kde svieti slniečko a relaxovať. Víkend pred nami a ja dúfam, že cezeň máte v pláne niečo napiecť a nebudete len tak nasucho. Ja plány mám, len či sa mi ich podarí uskutočniť.
Dnes som bola v novej kaviarni, čo u nás otvorili a tak pekne na nás kukali tie koláče, inu dala som si višňový s čokoládou. Bol krásny, veľký a pôsobil šťavnato, ale sklamanie prišlo keď som zistila, že je to mrazený polotovar. Ach jaj, necenili by si to viac aj tí hostia, keby dali šancu nejakej začínajúcej cukrárke alebo malej výrobničke s koláčikmi ako uprednostňovať polotovary, ktoré môžu odradiť veľa zákazníkov? Som sklamaná ale verím, že sa to v budúcnosti zmení a uvedomia si, že šetriť na úkor kvality sa nevypláca. 
Týmto príspevkom sa lúčim s marcom a želám mu príjemný spánok. Všetci vieme že marec je veľký knihomoľ, pretože MAREC, MESIAC KNIHY a mám otázku: Kto si všimol, že som celý marec fotila koláčiky aj s knižkami?!! (okrem škoricových uzlíkov, ale tie som nepiekla v marci, len som ich vtedy pridala) Ak si to bol ty, neváhaj a napíš. Pošlem ti ja hneď sladkú odmenu a kúsok môjho nadšenia v obálke. Za všímavosť sa odmieňa.
Prajem Vám pekný víkend (hlásili že bude pekné počasie tak bude pekný aspoň počasovo) a načerpajte síl do ďalšieho týždňa. Páááčko...


  • 1 1/2 šálky mlieka
  • 1 kocka droždia
  • 1 šálka kryštálového cukru
  • 2 vajcia
  • 50 g rozpustené maslo
  • štipka soli
  • 1 ČL škorice
  • 5 a viac šálok hladkej múky
  • Nutella alebo iná nátierka
  • rozpustené maslo
  • škorica zmiešaná s kryštálovým cukrom
  • toping (môže sa vynechať)
Cesto je rovnaké ako na donuts, čiže: Z mlieka, droždia a 1 PL cukru si spravíme klasický kvások. (Vo vlažnom! mlieku roztopíme cukor a rozmrvíme droždie ktoré necháme napučať) V ďalšej miske si zmiešame zvyšný cukor, vajcia, maslo, soľ, škoricu a 5 šálok múky. Pridáme aj kvások a všetko spolu vypracujeme na nelepivé cesto. Ak je cesto riedke, pridávame múku, ak sme to s múkou prehnali pridáme trochu mlieka. Necháme nakysnúť na teplom mieste. 

Po vykysnutí vyklopíme na dosku, vyvaľkáme na hrúbky cca 1 cm. Vykrajujeme kolieska a na každé dáme kôpku nátierky. Buchtičky uzavrieme a poukladáme na plech, kde ich necháme ešte trochu vykysnúť. Pečieme v rúre pri 160 °C. Po upečení ich necháme vychladnúť a potom ich namáčame v roztopenom masle a následne obalíme v cukre. Podľa chuti môžme ešte poliať topingom a vychutnávame si chutné buchtičky. ♡

Malé guličky mi zostali po donutoch a tak som ich upiekla a obalila v masle a škoricovom cukre.






You May Also Like

0 komentárov