Používa službu Blogger.

Horúca čokoláda na 3 spôsoby.

by - nedeľa, októbra 29, 2017

Minulý víkend sa tu odohrával Víkend čokolády alebo niečo také som postrehla, včera bol Medzinárodný deň čokolády a skrsol mi taký nápadíček. Je už tá jeseň, chladné večery, posun času a ostatné okolnosti nás pripútavajú k posteliam a gaučom, k filmom a knihám a neviem si predstaviť lepšieho partnera pri takýchto relaxáciach ako niečo teplé na pitie. Čaj je klasika, ale keď si človek chce zamaškrtiť, s výčitkami či bez, a zohriať sa, horúca čokoláda je adept č.1. 
Na DIY nebi zvanom pinterest, som si našla nejaké receptíky. Vybrala som si 3 s prívlastkom nejakej krajiny. To, či naozaj recept pochádza z tej konkrétnej krajiny vám zaručiť neviem, ale tvárme sa, že áno. Budem ich porovnávať a hodnotiť. Tak sa pripravte na kruté komentáre od odborníka milovníka čokolády! A to vám poviem, bola to veľká obeta vypiť toľko čokolády v priebehu 1 týždňa, ale čo človek nespraví pre dobro iných...viete, blížia sa tie Vianoce a treba si pomáhať. :) Takže nezdržujme a pustme sa do toho:

TALIANSKÁ
  • 25 g maslo
  • 2 ČL kukuričný škrob
  • 400 ml mlieko
  • 4 PL cukor
  • 175 g horká čokoláda
Maslo roztopíme v hrnci a pridáme škrob. Prilejeme mlieko spolu s cukrom. Miešame kým nám zmes mierne nezhustne a nezačne vrieť. Odstavíme z ohňa a nasypeme nalámanú čokoládu. Vymiešame do krásnej lesklej horúcej čokolády. Porcia pre 2-4 ľudí podľa veľkosti pohára. Výborná so šľahačkou alebo ovocím.


Hodnotenie:
Prvá v poradí je talianská, aspoň na internete bola tak nazvaná. Veru nasadila vysoko latku. Príprava zabrala cca 10 minút a je jej dosť veľa. Hustá, lesklá, chutná a sladká jak ...! Stačí vám len trošku a ste presladení na minimálne hodinu. Fakt je dosť hustá a pripravená na to, aby ste do nej namočili ovocie a vychutnali si vášnivé chvíle. Len vy a talianská horúca čokoláda.
Jedinú nevýhodu by som videla v tom, že som si kvôli nej musela kupovať škrob. Tí ktorí využívajú škrob to nerobí žiaden problém, no pre študenta, ktorý ma na suroviny pidi skrinku a musí zvažovať čo do nej dá je to škrt cez rozpočet.

BELGICKÁ
  • 200 ml mlieko (počítala som to v gramoch ale je to cca to isté na ml)
  • 90 g tmavá belgická čokoláda
  • 40 g mliečna čokoláda
  • štipka soli
  • 2 ČL cukor
  • 1 ČL škorica
  • 1 ČL vanilkový extrakt
1/2 mlieka dáme variť spolu so soľou a oboma čokoládami. Keď sa čokolády rozpustia, pridáme ostatné ingrediencie a za stáleho miešania zohrejeme, ale nemalo by to zovrieť, tak keď je to dostatočne horúce odstavíme z ohňa a nalejeme do šálok. Ozdobíme šľahačkou. Porcia na 2 stredne veľké šálky.


Hodnotenie:
Ako druhú som vyskúšala belgickú čokoládu. Musím hneď na začiatok poznamenať, že moja belgická čokoláda je trošku fake, pretože som nepoužila pravú belgickú čokoládu, ale len nejakú Tesco čokošku. Oproti talianskej je táto oveľa riedkejšia a viac sa podobá na nápoj než na pokrm. Príprava je super rýchla a netreba k tomu žiadne špeciálne suroviny. Kto by to bolo povedal, ale aj táto horúca čokoláda je sladká AF! Príchuť škorice som tam moc necítila, pretože som tam nedala celú lyžičku, ale vy určite dajte a snáď ju tam budete cítiť. Celkové hodnotenie dobré, talianska mi chutila o trošku viac, ale konzistenciou sa na horúcu čokoládu podobá skôr táto.


FRANCÚZSKA

  • 300 ml mlieko
  • 100 ml smotana na šľahanie
  • 2 ČL cukor
  • 1 ČL škorica/ instantná káva (nemusí byť)
  • 200 g čokoláda 
Všetky suroviny okrem čokolády dáme variť v hrčeku a necháme zovrieť. Odstavíme z ohňa a pridáme čokoládu. Miešame dokým sa čokoláda úplne nerozpustí a nalievame do šálok. Porcia na 2 veľké šálky.

Hodnotenie:
Do tretice všetko dobré, ako sa hovorí. Francúzska horúca čokoláda (ako som našla na nete) má príjemne prekvapila. Z predošlých čokolád si zobrala len tie najlepšie vlastnosti a vznikol dokonalý horúci nápoj. Konzistencia je úplne akurát, nie moc riedka ale ideálna na pitie. Chuť je vyvážená, nie moc sladká, presne akurát. Nevýhoda je, že sem ide najviac čokolády zo všetkých 3, ale oplatí sa to eurko obetovať. Je jej dosť, takže ak ste aj 4 a stačí vám malá espresso šálka, všetkým sa újde. Tým ako čokoláda chladne, ešte trošku zhustne a pridá jej to na ešte väčších sympatiách. 

Plná čokolády vynášam rozsudok týchto 3 horúcich čokolád: Všetky prešli chuťovými testami, chutili výborne, jedna sladšia ako druhá (doslovne). Čo sa týka konzistencie, tak tuto si prvenstvo odnáša talianská, ktorá bola najhustejšia a za ňou sa umiestňuje francúzska. Ohľadom množstva je to vyrovnaný zápas. V použitých surovinách si zlato odnáša belgická vďaka neoriginalite použitých ingrediencií a diskvalifikovaná je talianská za použitie škrobu, ktorý nemá každý po ruke. Z pohľadu obtiažnosti sa všetky 3 umiestnili na prvom mieste, pretože všetky sú výrazne level začiatočník/ level chcem si rýchlo zamaškrtiť a potrebujem niečo rýchle na prípravu. 
Podľa mojich odborných znalostí som zostavila celkový rebríček:
1. francúzska
2. talianská
3. belgická
Rebríček je zostavený len na základe mojich chuťových pohárikov a tie vám ich odporúčajú  v takomto poradí. Ak chcete zažiť trochu zmeny, vyskúšajte postupne všetky a dajte vedieť, aké poradie ste zvolili vy. Naschledanou čokoholici!

You May Also Like

0 komentárov