Používa službu Blogger.

UK: Na ceste za snom, pt. 2

by - piatok, novembra 17, 2017

Po opätovnom prečítaní prvej časti môjho pôsobenia tu len gúlam očami, kde som nabrala toľký optimizmus! Musím veru priznať, že môj postoj trošku klesol a nie vždy mi všetko pripadá úžasné a pozitívne. Mesiac október ma veru dosť potrápil, ale s menšími oškreninami sa mi podarilo vyviaznuť živá! Neviem či je to tým, že už taký ten prvý ošial opadol spolu s pozlátkom, ale teraz stojím face to face realite a pokúšam sa zvyknúť na to, že už to nikdy nebude také lážo plážo ako predtým.
Najväčšie žalúdočné vredy mi spôsobuje pocit, že nájsť si tu prácu, kde budem pracovať dostatočné množstvo hodín, aby som si zarobila na ubytko a stravu (aspoň), je extrémne ťažké! 2. najväčšie mesto s nespočetným množstvom prevádzok vôbec nezaručuje, že ťa niekde zamestnajú. Naozaj je to tu brutál a pocit, že by som musela ísť domov len kvôli nedostatku financií ma stresuje a deprimuje. Teraz mám ako takú prácu a rysuje sa aj niečo nové, ale stále musím nájsť niečo, čo mi naozaj pokryje všetky náklady a bude sa mi ľahšie dýchať s pocitom, že si to tu môžem dovoliť.
Aj toto sú dôvody, prečo som sa tak dlho neozvala a zanedbávala všetko čo sa dalo. Som tu necelé 3 mesiace a príde mi to, že som tu aspoň rok! Je to zvláštne, že za tých pár mesiacov sa toľko toho zmenilo, stalo a toľko vecí som si stihla uvedomiť. Ak chcete spoznať samých seba, odporúčam sa vybrať do cudziny.



Preskočme radšej na školu. Tu tiež už prituhlo. Napísala som svoju prvú prácu z manažmentu a Boh vie, či je to dobre. Výsledok sa dozviem až v decembri a vtedy budem v takom strese predpokladám, že zabudnem, že som nejakú prácu v novembri odovzdávala. Do decembra ma čaká napísať 2 práce z chémie, 2 prezentácie ( chlieb a manažment...fakt mám 10 minút rozprávať zmysluplne po anglicky?) a praktické skúšky z chleba, kde máme za úlohu upiecť 2 typy chleba.. no a potom v januári ma čaká test z chémie. Nemusím ani hovoriť, že najviac sa bojím tej chémie, ktorú cez víkend plánujem už začať písať. Bude to ťažký mesiac, ale s porovnaním so slovenským systémom učenia je to pohodka jahodka. Tu za celý semester mám 3 predmety a 6 prác či už písomných alebo ústnych. Niektorí učitelia si tu potrpia, aby si sa predpripravil na hodinu, ale nijak sa to tu nepenalizuje ak sa nepripravíš. Celá výuka je veľmi ležérna a neočakávajú od nás, že im naspamäť vysypeme teóriu od A po Z, skôr očakávajú, že tej teórii porozumieš a vieš použiť do praxe. Väčšina učiteľov je tu veľmi nápomocných a predovšetkým náš učiteľ s ktorým pečieme chlieb sa ubezpečuje, že každý je spokojný a chápe učivo. Neraz za mnou príde a povie mi, že keď niečomu nerozumiem tak nech za ním prídem a on mi to vysvetlí, keďže som jediná v triede, ktorá angličtinu nemá ako prvý jazyk.



Chlebíky, chlebíčky, tie sú taká zaujímavá vec ale veľmi zdĺhavá a nekreatívna. Teším sa z čerstvo upečeného chleba a z toho pocitu, že si to urobil sám, ale trochu ma to začalo demotivovať, že som sem prišla na to, aby som sa zlepšila v pečení a ja tu semester strácam pri chleboch. Nie je to pre mňa dostatočne kreatívne a myslím, že keby som mala obe naraz tak by som si aj ten chlebík viac užívala a tešila sa z neho o trochu viac. Obdivujem prácu tých artisan pekárov, ale ja som sa našla v koláčikoch a to chcem aj robiť.
Od posledného príspevku sme vypekali o 106. Chcela som prispieť aj skôr, ale nejak sa to začína na mňa rúcať všetko a nemám ani čas vypekať nové mug cakes. Stále dookola si robím kakaový a neviem sa ho nabažiť! 

Ak nadviažem na predchádzajúci príspevok, ďalší týždeň sme sa pustili dokonca do 3 typov chleba. Francúzsky vidiecky chlieb (french country bread), francúzske bagety a fougasse. Moj favorit boli begetky  aj keď trošku tvrdučné na ďalší deň! Fousagge je to nevydarené trianglového tvaru s olivovým olejom a rozmarínom. Francúzsky vidiecky som ani neochutnala, ale tvarovali sme ho do 3 rôznych podôb. Všetky cestá obsahujú preferment, čo znamená, že sa na noc nechá odležať spravené cesto, ktoré sa následne pridáva do ostatných surovín. Aká som premúdrelá čo? Som zvedavá čo im poviem na tej prezentácii čo budem mať v decembri hihi... sa dosmejem.


Týždeň na to sme sa pustili do rustikálnych bagiet (rustic filone), ktoré pochádzajú z Talianska. Ten malý bochníček s krížikom je chlieb s opečenými orechmi a vedľa neho ležia 2 bábätká sour dough levain bread (neviem ako to preložiť, soráááč). Táto hodina bola na dlho, lebo tie cestá kysli večnosť! Ani si nepamätám ako chutili, čiže to asi nebolo nič prelomové.



Oddýchnutí po týždni voľna (reading week) sme sa vrhli na prípravu ražného chlebíka s opraženou cibuľkou, ktorý bol taký dobrý, že som jeden zjedla ešte v ten večer. Vedľa neho je borodinsky trial, chlieb ktorý tak krásne voňal, pomaranče, koriander, cukor, ale mne tá kombinácia veru chuťovo nesadla... ruská vecička čo vám budem hovoriť. Posledný obrázok je ražný chlieb s mojim pokusom o pekný design. #nailedit


Dostali sme sa k výrobe talianskych chlebov. V hlavnej úlohe Focaccia a Ciabbatta. Fúú ta Focaccia to je dobrotka. Do našej sme dali cesnak a bola výborná! Ciabbattu som ani nekoštla.. snáď mi to odpustí...
No a veru tiež im to trvá kým nakysnú tie potvory!



A prišli sme až po tento týždeň, zatiaľ najzaujímavejšia hodina a najlepšie produkty z nej.  Piekli sme vianočnú štólu, ktorá sa nemá jesť skôr ako za 2 týždne, kým sa v nej všetko nepremieša a "nedozreje", ale my sme jednu v triede rozkrájali a bola to bomba! Samé dobrotky v nej sú, mandle, ovocie, marcipán... no jedna báseň priatelia! Ponechám ju do Vianoc a dúfam, že si ju vychutnám doma spolu s rodinou. Neviem sa dočkať!
Druhá šmakocinka je brioška. Nejedno slovenské srdce zaplače, keď poviem, že na výrobu 5 takýchto briošiek potrebujete 324g masla! What a sin! Ale podľa mňa sa oplatí investovať, lebo sú tak dobré, jemné, chutné, dokonalé! Zládovala som jednu ešte v ten večer.


No a ani som nestihla zaznamenať (okrem instagramu), že som bola na úžasnej výstave tôrt! Bolo to niečo veľkolepé a neskutočné. Toľko veľa tôrt, alebo by som skôr mala povedať umeleckých diel, som veru ešte nevidela! Veľa stánkov predávajúcich pomôcky na pečenie od výmyslu sveta boli tiež veľmi zaujímavé, škoda že som si nič nemohla kúpiť. Toľká inšpirácia a talent! Strašne som bola z toho užasnutá a doteraz som! A aj vy by ste boli, keby ste to videli! 
Dalo by sa o tom napísať celý článok, ale keďže nebol čas, tak to pridávam sem spolu s malým úlomkom svojich nekvalitných fotiek z mobilu ako takú menšiu ukážku, čo sa tam všetko dalo objaviť.







Budúci týždeň pečieme konečne croissanty a iné pečivo. To bude parádička. Strašne sa tešíííííím. Ale o tom až v ďalšom diely tohto nepopulárneho seriálu. See ya!

You May Also Like

0 komentárov