Používa službu Blogger.

Jablkový s posýpku z ovsených vločiek.

by - pondelok, decembra 04, 2017

Sama tomu neverím a vy z toho musíte byť obzvlášť vedľa. Našla som si čas na pečenie! WOW! Bravo! Ďakujem. Disembr je už tu a spolu s ním aj veľa veľa povinností. Posledných 10 dní výuky a hor sa na zimné prázdniny. Kiež by to bolo také jednoduché... predtým musím ešte napísať 2 eseje a odprezentovať 2 10 minútové prezentácie. No a aby som nezabudla v piatok ma čaká praktická skúška z chlebopečenia. Prituhuje vážení... ako vonku tak aj v povinnostiach.
Predsa som si ale našla čas na pečenie. Toľko som nepiekla! Absták ma chytá každú chvíľu. Viete čo to je?! Otrasné volačo! Od pečenia každý týždeň 2x po nepečenie 3 mesiace. Takýto titulok by mala moja kniha teraz. Buď nie je čas, alebo suroviny, alebo prostriedky, alebo som príliš zaneprázdená depkarením, alebo všetko naraz...
Jabĺčkové koláče sú proste klasika. Jesenno-zimná dobrotka, ktorá zahreje dušu i srdce. Kombinácia škorica/karamel je neodolateľná! Ja sa musím priznať, že som karamel kúpila, pretože proste lenivosť... ale vedela by som si k tejto šmakocinke predstaviť oveľa lepšie domáci slaný karamel. Koláčik nie je moc sladký, presne akurát. Neni ani moc šťavnatý, takže ak ste obľúbencami premočených koláčov, tento vám nepôjde do gágora. Príprava bola rýchlejšia než som čakala. Mala som veľmi produktívne ráno. Stihla som upratať, oprať aj napiecť. Jediné čo som nestihla je sa učiť... taká banalita..
Posledný mesiac v roku býva vždy taký mierne nostalgický. Začneme premýšľať nad tým, čo sme zažili, čo sme dokázali a spoznali, o čo sme prišli a možno sa trošku snažíme všetko to zanedbané dohnať. Magický mesiac.. možno kvôli vianočnému duchovi, ktorý sa vznáša nad celým decembrom a zahaľuje ho do rúška magickosti.. možno preto, že je posledný a to, čo nás zahaľuje, je nostalgia... či je to tak či onak, prajem vám nech si ho užijete a načerpáte z neho všetku tú energiu, ktorá z neho srší.. 


Základ:
  • 115 g maslo
  • 50 g kryštálový cukor
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • štipka soli
  • 125 g hladká múka
Jablková náplň:
  • 2 väčšie jablká
  • 1 ČL škorica
  • 2 PL hladká múka
  • 2 PL kr. cukor
Posýpka:
  • 50 g ovsené vločky
  • 70 g trstinový cukor
  • 1 ČL škorica
  • 30 g hladká múka
  • 50 g maslo
     + slaný karamel

Ako prvé si pripravíme základ. Rozpustíme si maslo a primiešame ho do ostaných surovín, ktoré sme si odvážili. Vypracujeme hladké cesto. Ak sa vám zdá moc lepkavé, pridajte ešte múku. Rovnomerne natlačíme na plech (cca 30x15cm) a dáme zapiecť na 15 minút do rozohriatej trúby na 150 °C.
Medzitým si pripravíme ostatok. Jablká ošúpeme a nakrájame na plátky. Zmiešame si ostatné sypké suroviny a obalíme v nich jablká. Posýpku si pripravíme tak, že všetky sypké suroviny zmiešame a pridáme k nim zmäknuté maslo nakrájané na malé kusky. Rukami alebo vidličkou roztlačíme dokým nevznikne posýpka.
Základ vyberieme z rúry. Rozložíme rovnomerne jablká (ak sa vám chce ihruškať tak pekne plátok po plátku) a na vrch roztrúsime posýpku. Pečieme pri 170 °C cca 30 minút. Po upečení necháme úplne vychladnúť a polejeme slaným karamelom. Dobrú chuť!








You May Also Like

0 komentárov