Používa službu Blogger.

Pečené donuts.

by - streda, marca 29, 2017

Júúúj aké sú farebnúčke, gulatúčke. Musím sa vám priznať, že toto je už môj druhý pokus o donuts, ale keďže prvý dopadol veľmi zle, ani som sa s ním nechválila. Reku vyhladala som si nový recept a skúsila to ešte raz. Z nového receptu som sa nevedela vysomáriť, tak som to tam švácala podľa vlastného uváženia a modlila sa len nech nakysnú. Chvalabohu nakysli, skoro mi cesto až utieklo z misy, ale včas som ho zachytila. Celkom som prekvapená že vyšli fajn, ale najviac som hrdá na ten žltý so zelenými guličkami (preto je na každej fotke, haha). Kiež by boli také podarené všetky...
A keby viete aké ťažké je nájsť poriadny recept na donuts ktoré sa nevyprážajú! Zahraničné blogerky používajú formu alebo "donutovač" a čo mám robiť, keď ja také nemám? Našťastie som našla pár receptov a vycucla som z neho tento. Preto má aj každá iný tvar a je jedinečná, pretože nie sú z formy ale krásne som ich nechala podrásť na plechu ako oni chceli. Som to ja dobrá mama, nechám svoje deti rozhodovať za seba.
Nerobia vás tie farby veselšími? Mňa veru áno. Keď už teda prichádza tá jar , musíme s ňou držať krok a preto som aj tieto bábätká ošatila do vesela. Usmievajú sa a vytešujú, že sú také pekné veselé. Bohužiaľ som polevu kúpila a tým sa z týchto donutov stávajú polo-polotovary. Naozaj ma to mrzí ale nechcelo sa mi babrať s vymýšľaním novej polevy a táto bola terno. 
Dneska som veru neni moc výrečná, asi ma predstava neprestávajúceho učenia úplne odstavila. Aspoňže s donutom v ruke mi to pôjde lepšie (už som ich zjedla ale 7). Dúfam! 

  • 1 1/2 šálky mlieka
  • 1 kocka droždia
  • 1 šálka kryštálového cukru
  • 2 vajcia
  • 50 g rozpustené maslo
  • štipka soli
  • 1 ČL škorice
  • 5 a viac šálok hladkej múky
  • 2 ks poleva dr. Oetker
  • potravinárske farbivo
  • posýpka

Z mlieka, droždia a 1 PL cukru si spravíme klasický kvások. (Vo vlažnom! mlieku roztopíme cukor a rozmrvíme droždie ktoré necháme napučať) V ďalšej miske si zmiešame zvyšný cukor, vajcia, maslo, soľ, škoricu a 5 šálok múky. Pridáme aj kvások a všetko spolu vypracujeme na nelepivé cesto. Ak je cesto riedke, pridávame múku, ak sme to s múkou prehnali pridáme trochu mlieka. Necháme nakysnúť na teplom mieste. Po vykysnutí vyklopíme na dosku, vyvaľkáme na hrúbky cca 1 cm. Radšej hrubšie, pretože ja som dala až moc a neboli také tučnučké ako majú byť. Poukladáme na plech a tam necháme ešte pár minút nakysnúť. Pečieme pri 160 °C. 
Po vychladnutí som si rozpustila kupovanú bielu polevu v mikrovlnke, zafarbila farbivami a namáčala donuty. Nakoniec posypeme posýpkou a necháme stuhnúť. Vyšlo mi ich okolo 30 ks.








You May Also Like

0 komentárov