Používa službu Blogger.

Škoricové uzlíky.

by - piatok, marca 10, 2017

Dala by som ruku do ohňa za to, že včera bol pondelok.Ako to strašne letí! Veď za chvíľu budem otvárať svoju cukráreň. HAHA... ale nie. Toto hektické obdobie ma úplne odstavilo od mojej normálnej rutiny. Vždy som mala čas aspoň jeden deň v týždni, okrem víkendu, upiecť, ale teraz nemám čas na nič. Prejedám sa namiesto toho sladkosťami z obchodu a snívam o pečení.
Od posledného, slnečného, nedeľného príspevku som slnko nevidela a začalo mi veru chýbať. Pevne dúfam, že na nás nezabudlo a vráti sa včas späť. Aspoň ma to ale nelákalo namiesto učenia vybehnúť von. Keď zmaturujem, upečiem si najlepšiu tortu a zjem ju celú sama. Motivácia na úrovni, čo poviete? Dovtedy, sa na nás to slniečko už bude škeriť každý deň. Povinne!
Uzlíky. Aké je to len rozkošné slovo a ešte rozkošnejšie, keď sú z cukru. Tieto sú škoricové a sú priam neodolateľné. Robila som ich už dávnejšie, ale spomínam na ne so slinkou v ústach, tak som si povedala, že ich pridám, aby ste mali slinku aj vy. Sladučké, milučké, dobručké. Keď sú to uzlíky, treba sa k ním správať milo, preto tie zdrobneniny. Keby to boli uzle, to by bolo o inšom...
Odporúčam pridať aj kakao. Ja som ho experimentálne dala na polku z nich, pretože v originálnom recepte kakao nebolo. Veľmi som ľutovala, že som ho nedala na všetky. Ale keď chcete nechať vyniknúť chuť škorice, určite kakao vynechajte.
Prajem vám všetkým krásny víkend! 💮💮💮

Cesto
  • 1/2 hrnčeka vlažného mlieka
  • 1/2 hrnčeka práškový cukor
  • 1 kocka droždia
  • 3 hrnčeky hladkej múky
  • štipka soli
  • 1 vajce
  • 3 lyžice zmäknutého masla
Plnka
  • 100 g zmäknuté maslo
  • 3 PL práškový cukor
  • škorica
  • kakao
  • orechy
  • 100g práškový cukor
  • 50 ml smotana/mlieko
  • 1 ČL citrónová šťava

Najprv pripravíme kvások z vlažného mlieka, práškového cukru a droždia. Mlieko zohrejeme, aby nebolo moc horúce a rozpustíme v ňom 1 PL cukru, pridáme droždie a necháme nakysnúť.
V miske zmiešame múku, zvyšný cukor, vajce a štipku soli. Pridáme zmäknuté maslo a kvások. Mixérom vypracujeme cesto, ktoré sa odliepa od stien. Ak sa neodliepa, pridáme ešte múku a ak je naopak moc husté, pridáme mlieko. Cesto necháme nakysnúť.
Po nakysnutí cesto vyvaľkáme na hrúbku približne 1 cm. Potrieme roztopeným maslom s  3 PL cukru a posypeme kakaom, škoricou a nasekanými orechmi. Cesto rozrežeme na pásiky (ako na obrázku). Každý pás zvinieme do špirály, aby náplň zostala vo vnútri. Takto zatočení pás "zviažeme" do uzlíka a uložíme na plech. Pečieme na 180 °C dohneda. 
Po upečení necháme trochu vychladnúť a potierame polevou pripravenou z práškového cukru, mlieka a citrónovej šťavy. Všetky 3 suroviny spolu zmiešame v miske a potierame uzlíky. Dobrú chuť.











You May Also Like

0 komentárov