Používa službu Blogger.

Čokoládová torta s jahodami.

by - piatok, marca 17, 2017

Pekný piatoček všetkým!
Po týždni som späť o trošku ľahšia. Totižto všetky vedomosti som nechala na maturitách. Nebolo ich veľa, ale stačili na to, aby som prešla. Zatiaľ neviem výsledky samozrejme, ale nebolo to nič hrozné. Vôbec som nestresovala, dokonca som sa v utorok tešila. Sloh som nečakane písala o pečení, takže som to ani nebrala žeby to bola nejaká maturitná skúška. Po ťažkej práce sa treba nejak odmeniť. Každý podľa vlastného gusta. Môj gusto je torta a teda zoznámim vás s ním/ňou. 
Mala by som už prestať kupovať tie gigantické jahody bez chuti, neviem načo ich kupujem. Vlastne viem, vždy ma ich výzor a túžba po jedení sladkej jahody zaženú do kúta a som nútená si ich kúpiť. Už sú červenšie, chutnejšie a jahodovejšie ako boli na začiatku februára, ale stále to nie sú jahody!  Takže Lucia prestaň! Neviem ako ti to mám povedať už...
Tortička vznikla náhodne plánovane. Chcela som len spraviť nejaký ľahký tart, ale potom si hovorím, že tarty si nechám na leto, teraz si ešte do sýta užijem kombináciu jahody + čokoláda. Prelistovala som všetky naše výstrižky z časopisov a vznikla táto hriešna dobrota. Odporúčam vám ju skúsiť. Je ľahká, sladučká, čokoládová, šľahačková, jahodová, mňamózna,... každý labužník koláčový si príde na svoje. MŇAM!

Korpus ø26 cm:
  • 6 vajec
  • 150 g kryštálový cukor
  • 2 ks vanilkový cukor
  • 120 g hladká múka
  • 3 PL kakao
  • 60 g škrob
Plnka:
  • 180 g čokoláda na varenie
  • 600 ml smotana na šľahanie
  • 2 ks vanilkový cukor
  • 1 stužovač šlahačky
  • 500 g jahody
Vajíčka si rozdelíme. Žĺtky vymiešame s oboma cukrami do peny. Vyšľaháme tuhý sneh a primiešame k žĺtkam. Múku, kakao a škrob spolu premiešame a preosejeme do cesta. Zľahka zapracujeme do cesta. Vylejeme do vystlanej formy a pečieme pri 180 °C.
Smotanu vyšľaháme so stužovačom a cukrom. Čokoládu necháme rozpustiť nad vodným kúpeľom. Vychladnutý korpus prerežeme na 3 časti.Každý plán polejeme čokoládou, natrieme časť krému a naň pokrájané jahody. Prikryjeme ďalším plátom a postup opakujeme. Zvyžnú čokoládu zapracujeme do zostatkovej šľahačky. Mala by vám zostaň menšia polovica z oboch surovín. Aby sa vám čokoláda nezrazila, po častiach primiešavajte šľahačku do čokolády, nie opačne. Ozdobíme zvyšnými jahodami a necháme zachladiť.







Mrcháč mi nezaostril a nevšimla som si to...

You May Also Like

0 komentárov