Používa službu Blogger.

Tekvicový chlebík.

by - štvrtok, októbra 20, 2016

Čaute tekvičky,
ďalší hókus pókus ktorý som vykúzlila je tento tekvicový chlebík o ktorom som mala veľké pochybnosti. Hokkaido síce milujem ale na sladko som ho/ju ešte nejedla. Ale pečenie je výzva a ja som ju prijala a pustila sa do tejto jednoduchej maškrty. 
Čistenie tekvice je veľmi nemilá činnosť a ja som sa veru pri nej tiež natrápila. Čo vám poviem, je to pracné, ale zvládla som to a uvarila pyré. Moje prvé. Trochu mi aj  zostalo, tak som si spravila risotto a na prvý pokus bolo vynikajúce! Talianskú kuchyňu zbožňujem asi tak ako slovenskú a talianský týždeň v Lidl som využila naplno, ale o tom budem písať v ďalšom príspevku. 
Škorica je taký must have jesenných receptov a ani v tomto nemohla chýbať. V originálnom recepte tam išlo aj perníkové korenie, ale kto skladuje doma perníkové korenie keď nie sú vianoce? Nikto. Tak som sa vynašla a šupla tam badián a zázvor, suroviny ktoré obsahuje perníkové korenie. Trošku mi však ušla ruka a v chlebíku tam bolo viac cítiť koreniny ako tekvičku, ale keď odležal tak sa to vyrovnalo. 
Chlebík je veľmi sýty, nie moc sladký a ideálny na raňajky alebo desiatu. Vyzdvihla by som, že je to hrnčekový recept, čiže žiadne váženie a zdržovanie vážení. Hallejujah poďme na to!

  • 400 g tekvicové pyré (1 menšia tekvica)
  • 1 hrnček trstinový cukor
  • 3 vajcia
  • 3/4 hrnčeka olej
  • 3 hrnčeky hladká múka
  • 2 ČL prášok do pečiva 
  • 1/2 ČL zázvor
  • 1/2 ČL badián  (zázvor a badián sa dajú zameniť za perníkové korenie)
  • 2 ČL škorica
  • 1/2 ČL soľ
  • 3 PL javorový sirup
  • posekané orechy
  • hrsť slnečnicových semienka
Tekvicu (Hokaido) si očistíme a nakrájame na menšie kocky. Podlejeme vodou a dusíme do mäkka. Uvarenú tekvicu rozmixujeme ponorným mixérom a primiešame trochu mlieka na zjemnenie. Necháme vychladnúť.
Cukor vymiešame s vajcami. Pridáme pyré a olej. Všetky suché ingrediencie spolu zmiešame a pridávame postupne do zmesi. Nakoniec prisypeme orechy a slnečnicu. Vylejeme do vystlanej formy a pečieme pri 180°C.
  • 150 g krémová nátierka/ mascarpone
  •  javorový sirup podľa chuti
  • opražené orechy a slnečnicové semienka na ozdobu

Mascarpone vymiešame spolu s javorovým sirupom a natrieme na vrch chlebíka. Ozdobíme orechami, semienkami a podávame.




Fotečky sú v takej nemilej farbe, kedže už sa rýchlo zvečerieva a nestíham fotiť po svetle. Musím niečo vymyslieť, aby vyzerali fotky prirodzenejšie aj keď už nesvieti slnko. No čo narobíme, leto je fuč...


You May Also Like

0 komentárov