Používa službu Blogger.

Tiramisu torta.

by - streda, októbra 26, 2016

Ciao tutti,
som späť a stále som ešte pomyselne neopustila Taliansko. Prinášam vám klasiku, ktorú milujeme všetci. T-I-R-A-M-I-S-U je skrátka úžasné! Je ľahké, svieže a neskutočne chutné.
Pred rokom v taliansku som túto mňamotu ochutnala prvý krát priamo na Sardínii a mala som sa možnosť stretnúť s 2 verziami. Prvá, s ktorou som sa stretla, bola v miestnom bare a tá ma veľmi sklamala. Chutilo ako práve spravené, piškóty boli tvrdé a celkovo to bol prepadák. No čo sa týka druhej verzie, mamma mia, to bol sen! Do mascarpone primiešali kúsky čokolády a všetky chute do seba krásne zapadali, že som sa mala chuť rozplynúť.
Aj ja som sa inšpirovala a každé poschodie piškót som poliala roztopenou čokoládou. Dodala tomu šmrnc a nový rozmer. Odporúčam to vyskúšať a určite nebudete sklamaní.
Suroviny sú vypočítané na okrúhlu tortovú formu s priemerom cca 28-30 cm, neviem ako to vystačí na plech či pekáč, ale keď si vyberiete menší, určite sa to tam zmestí. 
Viem, že na internete je nespočetne veľa verzií a ani táto určite nie je identická s originálom, ale chuťovo je výborná. Posledná rada, ktorú by som vám chcela dnes dať je, že nie každé dlhé piškóty sú vhodné na tiramisu. Najlepšie sú pravé talianské samozrejme, z lidla alebo s označením talianskej vlajočky.





  • 1 kg mascarpone
  • 0,5 l uvarenej kávy
  • 1 balík dlhých piškót
  • 4 vajcia
  • 4 PL cukru
  • Amaretto podľa chuti
  • 200 g čokoláda + trochu mlieka na zriedenie
  • kakao na posypanie

  • Vo velikánskej šálky si uvaríme kávu a potom do nej pridáme Amaretto podľa chuti. Oddelíme si vajíčka. Žĺtky vymiešame s cukrom. Pridáme mascarpone a sneh z bielkov. Ja som šprtla do toho aj trochu toho Amaretta, ale aj tak to nebolo moc cítiť, nejaké je plané. Roztopíme si čokoládu a zjemníme mliekom.
    Do tortovej formy o priemere -- cm postupne vrstvíme piškóty s krémom. Najprv idú na dno piškóty. Tie namáčam len z jednej strany, neodporúčam ich namáčať celé, pretože budú až moc rozmočené a potom to nechutí dobre. Následne piškóty polejem čokoládou a na to ide krém. Druhé poschodie ukladám piškóty do druhej strany. Raz vertikálne a raz horizontálne. Opäť zopakujeme ten istý postup s čokoládou a krémom. Mali by z toho byť 3 poschodia. Dáme zachladiť na pár hodín do chladničky.
    Pred podávaním posypeme (cez sítko) kakaom a ja som pridala po bokoch piškóty. Tie som už načala z druhého balíka, takže ak ich tam nechcete, jeden balík vám kludne stačí. Odležané chutí najlepšie.








    You May Also Like

    0 komentárov