Používa službu Blogger.

Banánový chlebík s čokoládou a orechmi.

by - štvrtok, februára 28, 2019

Naozaj je koniec februára?! Asi to tak bude a my sa s tým musíme len zmieriť. Školské povinnosti sú u niektorých mojich spolužiačok v plnom prúde a ja som si v panike, že som ešte nič nezačala, požičala z knižnice 4 knihy a utekám niečo robiť. Tento semester bude trošku náročnejší na písomné práce, kedže ich mám dokopy 4. Dúfam, že sa mi to podarí všetko včas napísať, bez žiadnych časových obmedzení a s pokojom v duši.
Od minulého štvrtka som slamená vdova, respektíve frajerka. Môj milý odišiel na 2 týždne domov a ja som osirela. Mala som v pláne byť viac produktívna ohľadne veľa vecí, ale nejak sa mi to opäť nepodarilo. Plánovala som viac čítať a venovať sa škole, viac si variť, piecť a zamestnávať sa, aby som sa necítila sama. Už je preč týždeň a ja som dokopy nespravila nič. Dokonca sa mi dnes podarilo aj stratiť kartičku na bus. Celé zle! Predsa som aspoň niečo porobila. Spísala článok o žĺtkovom kréme, ktorý som mala už veľmi dlho rozpísaný, konečne som sa objednala na ostrihanie vlasov, udržujem si v izbe pomerne poriadok a upiekla som aj tento banánový chlebík. To sa mi podarilo ešte v pondelok, keď som bola zrejme najproduktívnejšia z celého týždňa. Pondelky sú zrejme neni až tak zlé.
V duchu predsavzatí, ktoré som si dala v januári, stále sa snažím 100% presedlať na moje koláčiky a kupované sladkosti úplne vyradiť. Viem, že ani tento chlebík nie je najzdravší a na nete sa nájdu oveľa zdravší "cukrári", ale patrí medzi výživnejšie mlsnoty. Veď predsa obsahuje samé dobré veci: tvaroh, banán, orechy. Je úžasne vláčny a jednoduchý na prípravu. Dneska som dojedla posledný kúsok a musím sa pochváliť, že som ho spráskala úplne sama. To ma asi chudšou nespraví, ale za celý týždeň som zjedla toľko cukru, koľko obsahuje jedna sladká tyčinka. Čiže misia splnená!!!
Pôvodne som chcela robiť banánový chlebík, ktorý už mám na blogu a prerobiť aj fotky (veď uznajte že to nie je bohviečo), ale povedala som si, že tie fotky majú svoj príbeh a sú reálne a pravdivé a presne tak to mám rada. Ak máte teda chuť na banánový chlebík s ovocím, len si prekliknite. Dosť bolo rečí, šup na recept:

  • 100g maslo
  • 100 g hnedý cukor
  • 2 vajcia
  • 3 zrelé banány
  • 150 g jemný tvaroh 
  • 250 g hladká múka
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 1 ČL škorica
  • 1 ČL soľ
  • 100 g pekanové orechy (alebo iné)
  • 150 g čokoláda
Najprv si rozohrejeme rúru na 180 °C. Zmäknuté/roztopené maslo vymiešame s cukrom. Postupne zamiešame vajcia a tvaroh. Banány si vidličkou popučíme a pridáme k zmesi. Ak nemáme zrelé banány, stačí ak tie dobré pokrájate na menšie kúsky a buď ich šupnete do mikrovlnky na pár minút alebo do rúry a krásne vám zmäknú. Všetky sypké suroviny spolu zvlášť zmiešame a primiešame k ostatným surovinám. Pozor, nepremiešať,aby chlebík nebol tvrdý! Orechy a čokoládu nasekáme na malé kúsky, trochu si odložíme bokom, a ostatok primiešame do cesta. Formu na biskupský chlebík vystelieme papierom na pečenie a vylejeme do nej cesto. Vrch posypeme odloženou čokoládou a orechmi. Pečieme v rúre cca 40 minút alebo dokým nám špáratkový test ukáže, že koláč je hotový. Necháme vychladnúť. Sladkú chuť!





You May Also Like

0 komentárov