Používa službu Blogger.

Heiße Liebe | Horúce maliny.

by - sobota, februára 09, 2019

Február sa blíži do svojej polovice a to značí, že sa blíži kontroverzný sviatok, Valentín. Za mňa musím povedať, že sa stále nič nezmenilo a aj keď by som ho konečne mala s kým osláviť, príde mi o to viac zbytočnejší a obmedzujúci. Prečo by som si práve na Valentína mala vážiť svoju polovičku viac? Prečo nie na Dezidera či Medarda? A čo taký Ferdinant alebo Prokop? Sú tie dni o čosi horšie ako ten, pri ktorom je v kalendári napísaný Valentín? NIE! Je to umelo vytvorená komerčná výplň obdobia medzi Vianocami a Veľkou nocou. Ako krásne máme ten rok naprogramovaný, stále máme na čo mínať peniaze a stále nás obchody majú čím kŕmiť. Proste sa nikdy nenudíme. 
Na druhú stranu pre tých, ktorí obľubujú tento sviatok, je to šanca byť na deň milší, starostlivejší, pozornejší a zaláskovanejší. No a pre kvetinárov a cukrárov sú to druhé Vianoce. Možno je to aj príležitosť si nájsť čas v rozlietanom živote pre svojho partnera a dokázať mu, že ste to stále vy a venovať mu trochu viac pozornosti. Je to aj výhovorka si viac zamaškrtiť, či obdarovať svojich blížnych bez výčitiek. 
Pre mňa je to hlavne téma, ktorú sa pokúšam pretaviť do svojho pečenia. 2 roky dozadu som sa pokúšala vyrobiť pár valentínskych maškŕt, ktoré by vás možno mohli zaujať, ak hľadáte niečo, čím by ste obdarovali blížnych (recepty tu: 1  2  3). Predsa, je to 2 roky dozadu a úroveň je veľmi nízka. Dnes by som to spravila snáď úplne inak a určite aj vy si to môžete upraviť podľa seba. Síce je to trošku trapas, predsa som rada, že vídim na sebe pokrok. Tieto 3 recepty boli môj jediný pokus o valentínske pečenie, aj keď aj veľa iných receptov by sa dalo upraviť do romanticka. 
Prieskumom internetu som zistila, že všetky valentínske dobroty sa točia len okolo ružovej/červenej farby a srdiečok, pusiniek, obálok, amorových šípov a nápisoch. Preto teda nie je vôbec ťažké, premeniť aj obyčajný zákusok na niečo špeci. Zoberte si už len také cookies  , pridáme na vrch ružové lentilky, srdiečkovú posýpku či ich vytvarujeme celé do tvaru srdca a máme romantiku ako vyšitú. Takisto aj nemecké medovníčky potešia rovnako.
Ak chcete viac zahviezdiť, odporúčam cheesecake z bielej čoko či makový,  alebo malinovú tortu poprípade tvarohovú, s trochou kreativity vykúzlite krásny zaľúbený koláčik. Pre milovníkov čokolády odporúčam kombináciu čoko+maliny tortu či čokoládový cheesecake a ozdobiť ho čoko srdiečkami alebo nápisom. Toto je len úlomok toho, čo všetko nájdete (len) na mojom blogu. Ak vám nestačilo určite zavítajte na pinterest a pokukajte tam niečo... zaručene neodídete bez receptu. 

Heiße Liebe je môj tohtoročný valentínsky nápad. Kúpila som si srdiečkovú formu a rozmýšľala som, čo z nej vytvorím. Dúmala som nad príchuťami a prevedením a zrazu ma napadli horúce maliny. Už len v názve "horúca láska" je viac romantiky ako vo filmoch Rosamunde Pilcher a preto je to ideálny a hlavne nenáročný dezert ku dňu zaľúbených. Horúce maliny určite všetci poznáte, ale ak nie, orginál sa robí z rozvarených malín, kopčekov vanilkovej zmrzliny a šľahačky. Ja som vynechala šľahačku úplne, zmrzlinu som použila v tvare srdiečok, pridala som čoko srdiečka a vyhrala som sa trochu viac s omáčkou. Určite vám odporúčam vytiahnuť zmrzlinu úplne na poslednú chvíľu pred podávaním, aby sa dobre vyberala a hneď sa neroztopila. Partnera určite potešíte, ak do omáčky lupnete trošku rumíku či vínka. Omáčku majte veľmi horúcu, presne tak ako vašu lásku, aby sa čokoláda mohla dobre roztopiť.

Ja tohtoročný Valentín strávim na školskom výlete, na čo sa veľmi veľmi teším. Nazreme do útrob veľkovýroby mrazených produktov a uvidím zas ďalší kúsok Anglicka. Možno dovtedy ešte stihnem upiecť nejaký zamilovaný dezert, ale ak nie, tak si užite tento preceňovaný "sviatok" po svojom. Páááá.


  • približne 150 g čokoláda podľa chuti (horká, mliečna, oriešková, biela, ...) alebo bonboniéra v tvare srdca
  • vanilková zmrzlina
  • 100 g maliny
  • 2 PL cukor
  • 50 ml jablkový džús (nemusí byť)
  • 1/2 citróna
  • 1 ČL škorica (nemusí byť)
Začneme prípravou srdiečok. Na to potrebujeme silikónovú formičku, ktorú zoženiete buď na internete alebo sa dá kúpiť aj napríklad v Tescu, kde som ju minulý rok kúpila ja. Čokoládu roztopíme nad vodným kúpeľom alebo v mikrovlnke a vlievame do suchej čistej formičky. (TIP: aby boli srdiečka krehkejšie a rýchlejšie sa topili, odporúčam si spraviť hustú ganache tak, že do čokolády pridáme cca 50 ml horúcej smotany) Nebudeme sa tu hrať na temperovanie čokolády, kedže sama som ešte neni profesionál a v domácom prostredí som to ešte neskúšala. Ak to ale viete, je to pre vás plus a určite čokoládu vytemperujte. Keď čokoláda stuhne, vyberieme srdiečka z formy a uložíme ich na suché miesto. Ak sa nám nechce alebo formičku nemáme, môžeme použiť bonboniéru v tvare srdca.
Do čistej formičky natlačíme zmrzlinu a necháme zamraziť. Ak formičku nemáme, tak do misky len naberačkou dáme veľký kopček zmrzliny.
Na omáčku si necháme roztopiť cukor na karamel. Pridáme mrazené maliny, jablkový džús, šťavu z 1/2 citróna a škoricu. (TIP: pridajte do omáčky trochu rumu či červeného vína a spravte si opitú omáčku 😉) Miešame, dokým sa maliny a karamel roztopia. Keď nám zmes prevrie, prepasírujeme cez sítko, aby sme sa zbavili semienok. 
Do misky si uložíme pár čokoládových srdiečok a o jeden či dva kusy viac tých zmrzlinových. Polievame horúcou malinovou omáčkou. Sladkú chuť!


 


You May Also Like

0 komentárov