Používa službu Blogger.

Mrkvový koláč s pomarančom.

by - pondelok, októbra 10, 2016

"Jedz mrkvu, budeš mať dobré oči". Veta, ktorú pozná každý a zelenina pre každého bežná a obyčajná. O jej využití v pečení som bola oboznámená už dlho, ale skúsiť niečo upiecť som mala obavy. Keďže podzim prináša úrodu, dlhšie som nemohla otálať a proste som musela skúsiť mrkvový receptík a tak sa aj stalo.
Nemala som priemiéru len s mrkvovým koláčom, ale aj s mojím novým fialovým pomocníkom. Ľudia to vám je vecička! Nemusím prestať miešať, aby som si do cesta prisypala ďalšie suroviny. Jednoducho to mixuje za mňa a ja si popritom vážim a pridávam. Jedna báseň, len treba oškrabovať steny misky, aby to bolo celé rovnomerné vymiešané, ale to nie je žiadna tragédia.
Čo sa týka koláča... NESKUTOČNÝ! Nad moje očakávania. Myslela som, že to bude také prijateľné, že dá sa to zjesť ale nič extra, ale opak je pravdou. Chuť mrkvy perfektne ladí s chuťou pomaranča a zázvor so škoricou ich spolu spájajú v jeden veľký kulinársky zážitok. Veľmi som bola prekvapená, aký chutný  ten koláč je.
Krém k tomu sadol ako r*ť na šerbel a zvláčňuje už tak dosť vláčny koláč. Zostala mi polovica pomaranča a tak som ho vyšťavila do plnky a veru dobre som spravila. Aj som spotrebovala všetko čo som nakúpila a aj som výborné ochutila krém, ktorý inak bol tak obyčajný a nevýrazný. Veľmi sa z toho teším, že sa mi podaril a že som skúsila konečne nejaký ten mrkváč. ODPORÚČAM! Naozaj, aj keď ja odporúčam asi všetky koláče...

  • 240 g/3 ks mrkva
  • 180 g trstinový cukor
  • 200 g maslo
  • kôra z 1 pomaranču
  • šťava z 1 citróna a 1/2 pomaranča
  • 1 ČL škorica
  • 1 ČL zázvor
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 150 g hladká múka
  • 100 g mleté vlašské orechy
  • 3 vajcia
Maslo vymiešame s cukrom. Pridáme obe šťavy a kôru a dobre premiešame. Po jednom primiešame žĺtka. Múku zmiešame s práškom do pečiva, škoricou, zázvorom a orechmi a pridávame postupne do cesta. Primiešame aj nadrobno postrúhanú mrkvu a nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov. Cesto vylejeme do tortovej formy (25 cm) alebo menšieho plechu a pečieme pri 170 °C.
A viete čo je na tomto recepte úžasné? Ak vynecháte múku a zdvojnásobíte gramáž orechov, vznikne úžasný bezlepkový koláčik.
  • 400 g mascarpone/smotanová nátierka
  • práškový cukor podľa chuti
  • šťava z 1/2 pomaranča
Všetko spolu vymiešame do hladkého krému a natierame na vychladnutý koláč. Samozrejme koláč ozdobíme podľa vlastnej fantázie.





You May Also Like

0 komentárov