Používa službu Blogger.

Tiramisu cheesecake.

by - utorok, septembra 04, 2018

September prinesie do môjho života veľa zmien. Po 2 mesiacoch sa vraciam naspäť do UK, ale už nie sama. Spoločnosť mi bude robiť priateľ, za čo som neskutočne vďačná a šťastná, že na to budeme dvaja. Čaká ma zvykanie si, hľadanie lepšej práce, zabehnutie sa do režimu, horšie počasie, stres, ale aj nové zážitky, príležitosti a veľa stráveného času s mojim milým.
Pobyt na Slovensku som si užívala plnými dúškami. 2 mesiace sú dlhá doba a počas nich som prežila veľa krásneho. Trávila som čas s rodinou, kamarátkami a vyšantila som sa aj v kuchyni. Príchodom môjho krsniatka sa mi naskytla príležitosť upiecť tortu a teraz pri návšteve našej krsnej som upiekla tento Tiramisu cheesecake, ktorý bol vskutku výborný.
Spojenie dvoch dezertov, tiramisu a cheesecake, je úžasný nápad... ktorý síce nenapadol mňa, ale ja som ho našla, upravila podľa seba a upiekla. A lepšie som spraviť nemohla! Dezert je ľahký, nie moc sladký, zaujímavý a neodolateľný. Viem, že na každý dezert čo postnem píšem, že si ho musíte určite upiecť a že je úžasný, výborný a čo ja viem čo, ale keď je to raz pravda, tak s ňou musím vyjsť na povrch. Robím to len pre vaše chuťové poháriky.
Ale späť k dezertu. Na tiramisu mám rada ľahkosť, chuť kávy a čo mám najradšej, je prepojenie sladkej chuti s horkým kakaom posypaným na vrchu. Božské! Ako môžete vidieť na fotkách, ja kakao zrejme rovnomerne sypať neviem a preto sú na vrchu mapy jak v atlase. Stále sa mám čo učiť. Prepojenie sladké/horké obsahuje aj tento cheesecake, ktorý si z pôvodného cheesecaku zobral korpus a metódu prípravy. Každý vie, že cheesecake-y sú mršky prašivé a ľúbia popraskať. Mne sa to stalo po veľmi dlhom čase, neviem z akých príčin a možno aj tuším, ale nič to! Našťastie, tento cheesecake má ešte vrstvu na vrchu, ktorou sa dá úžasne zakryť každá fuga. Od sušienkového korpusu, cez kávovú plnku s piškótami, až po ľahkú smotanovú vrstvu na vrchu posypanou kakao je tento dezert kandidát na cheesecake roka 2018, ktorý prešiel mojou kuchyňou. 
Kiež by moje nadšenie zahŕňalo aj fotografickú časť tohto skvostu. Čím viac si pozerám fotky na mojom blogu a fotky ostatných foodblogeriek, tak si pripadám veľmi pozadu. O fotografii veľa neviem a aj keď som o kúsok postúpila, ďalej sa pohnúť neviem. Aj keď sa snažím, moje fotky vyzerajú nedostatočne zaostrené, chýba im kontrast, záujem, skrátka nie sú dosť dobré... a ja chcem aby boli. Predsa, keď je koláč hodný vyskúšania a mám vás o tom presvečiť, nejaké priemerné fotky na to nestačia. Verím, že raz sa dopracujem k tomu, že vás mojimi fotkami prinútim slintať na obrazovky a presvedčím vás o kvalite dezertov, ktoré pridávam. Len toľko z mojich opúšťacích stavov.
Vám už len radím aby ste si tiramisu cheesecake určite upiekli, použite talianske piškóty (tie sú naj), dosť kávy, vodný kúpeľ pri pečení a prajem vám ľahkú ruku pri sypaní kakaa (nie ako ja). Očakávam ochutnávku v poštovej schránke. 



  • korpus:
  • 15 čoko sušienok (Oreo)
  • 10 dlhých piškót
  • 90 g maslo
  • 1/2 PL instantná káva
  • plnka:
  • 900 g smotanová nátierka/mascarpone
  • 5 PL kryštálový cukor
  • 20 g maslo
  • 2 vajcia
  • 2 ČL vanilkový extrakt
  • 5 PL uvarenej silnej kávy
  • Amaretto
  • 40 g hladká múka
  • piškóty
  • krém:
  • 200 ml smotana na šľahanie
  • 100 g smotanová nátierka/ mascarpone
  • 3 PL práškový cukor
  • kakao
Sušienky a piškóty si zomelieme a zmiešame s kávou. Maslo roztopíme a vmiešame k sušienkam. Hmotu natlačíme do 24 cm formy, rovnomerne utlačíme a pečieme pri 150 °C 10 min.
Uvaríme si silnú kávu - ja som dala 2-3 ČL do polky hrnčeka vody a vlejeme do nej Amaretto, kto koľko chce. Smotanovú nátierku/mascarpone vymiešame s cukrom a zmäknutým maslom. Po jednom primiešame vajcia. Pridáme vanilkový extrakt, uvarenú kávu a múku.Príliš dlho nemiešame, aby sme nevmiešali do cesta moc vzduchu. 
1/2 krému vylejeme na korpus. Dlhé piškóty namáčame vo zvyšnej káve a ukladáme vedľa seba na krém. Prikryjeme zvyškom krému, rovnomerne rozotrieme a pečieme nad vodným kúpeľom pri 150 °C približne 40 minút. Cesto v strede by sa malo stále hýbať. Pootvoríme rúru a necháme vychladnúť. Potom cheesecake premiestnime do chladničky, kde ho necháme vychladiť úplne.
Smotanu na šľahanie vymiešame s nátierkou a cukrom do tuha. Kto chce zvýrazniť chuť Amaretta, môže pridať pár kvapiek. Krém preložíme do cukrárenského vrecúška s otvorenou okrúhľou špičkou a na vrch cheesecake-u striekame malé kopčeky. Pred servírovaním posypeme hojne kakaom. Sladkú chuť!






You May Also Like

0 komentárov