Používa službu Blogger.

Slano-karamelová mousse s karamelovým popcornom.

by - pondelok, októbra 14, 2019

Minulý týždeň som bola v Ikea. Po 100 rokoch!!! Teda asi po roku a pol. Aby som to uviedla na správnu mieru, ja Ikeu milujem a aj keď viem, že sa nemá skloňovať, ja si to z lásky k nej môžem dovoliť. Prechádzkou po showroome som sa opäť na moment preniesla do svojho vysneného domu a v duchu si predstavovala, ako si dokupujem, čo mi chýba. Keď som bola "teen", mať vlastný dom bola pre mňa samozrejmosť, ale čím som staršia si uvedomujem, že to nie je samozrejmé a vlastniť dom je zodpovednosť, bohatstvo a prepych.. o to viac, keď sním aj o cukrárni a to je ako stavať ďalší dom. Netúžim po veľa materiálnych veciach, ale verím, že raz budem natoľko úspešná, že si budem môcť zariadiť dom podľa mojich predstáv. Pre tentokrát som vyšla celkom na prázdno. Kúpila som si len smaltový kvetináč a 2 prekrásne sklenené šálky. Hneď som si ich predstavila na blogu a bola som taká nedočkavá, že sú hneď aj tu. Majú krásny vintage nádych a slano-karamelová mousse s popcornom sa k nim náramne hodí.
Tento koncept som už videla veľmi dávno na Pinterest a odvety som si hovorila, že raz to skúsim. Tak, ako moje leto 2019 patrilo citrónom, tak sa v jeseni neviem dojesť karamelu. Tento dezert ním len prekypuje. Karamel na každom kúsku, tak ako to mám rada. Kombinácia sladké/slané je u mňa prijateľná len pri dezertoch a mousse s popcornom je tým pravým príkladom. Sladko-slaný karamel ma zobral späť do detstva na kúpeľný most v Piešťanoch, kde nám rodičia kupovali sladké pukance. Dnes si na ňom pochutnávam s lahodnou mousse ktorej dodáva chrumkavosť. Dezert patrí medzi tie sladšie, ale kedy si dopriať sladké viac, keď nie v upršané dni? 


Recept na 6-8 stredne veľkých pohárov:
  • 150 g kryštálový cukor
  • 70 g maslo
  • 600 ml smotana na šľahanie
  • morská soľ podľa chuti (1-3 ČL)
  • 1 a 1/2 ČL prášková želatina + 3 PL studená voda
  • 1 balíček popcorn
  • cukor na karamel (cca 150 g)
Najprv si dáme napučať želatinu vo vode. Do malej misky si odmeriame vodu, nasypeme želatinu a necháme "pôsobiť". Pokračujeme prípravou slaného karamelu. Je na vás či cukor budete páliť nasucho alebo na mokro (s trochou vody), ako vám je lepšie. Upálime cukor na hnedý karamel a vložíme doň maslo. Odstavíme z ohňa a pomaličky prilievame 100 ml smotany a soľ. Je dobré, ak smotanu najprv zohreje, karamel nebude mať taký šok a "nezhrudkovie". Ešte do teplého karamelu primiešame želatinu a miešame, dokým sa nerozpustí. Prelejeme do čistej misky alebo necháme v hrnci a necháme chladnúť. Medzitým si vymiešame zvyšnú smotanu, ale pozor! Nešľaháme do úplne tuha, ale do tzv. "soft peak", čo znamená, že smotana na metličke spraví špičku, ale je taká "mäkká", síce drží ale stále sa ohýba a je jemná. (moje vysvetľovanie nemá konkurencie) Keď je karamel v izbovej teplote alebo v ňom dokážete udržať prst je pripravený na ďalší krok. Pomaličky prilievame karamel do šľahačky a veľmi jemne premiešavame, aby sme nestratili objem. Odporúčam mousse ochutnávať počas zmiešavania, či je dosť sladká, pretože mne sa stalo, že som tam dala priveľa karamelu a dezert je presladený. Rozdelíme do pohárov a necháme stuhnúť. 
Na popcorn si skaramelizujeme cukor, ja som pridala aj trochu masla a zmiešame s vypukanými pukancami. Popcorn rozložíme na papier na pečenie a necháme vychladnúť. Podávame spolu. Sladkú chuť!







You May Also Like

0 komentárov