Používa službu Blogger.

Tekvicové kocky s orechami.

by - nedeľa, októbra 06, 2019

Ahojte, ozýva sa vám ťažko pracujúca žena. Pomaly som si zvykla na ranné vstávanie a aj keď ráno sa mi z postele občas ťažko stáva mám pocit, že potom mám cez deň viac energie a hlavne človek viac stihne! Len keby som nemusela tak ďaleko dochádzať. Dokonca som sa pristihla pri myšlienke, že začnem behávať. K tomu ma veru neprinútila nadmerná energia, ale tukové vankúše, ktoré sa mi neprávom objavili na tele. Veď som dobré dievča, poslušné, pracovité, dobroprajné, mierumilovné, tak čím som sa previnila??! Tým, že mi chutí jesť?! Tým, že milujem sladkosti a neviem bez nich prestať žiť?! Človek nejak musí ventilovať stres predsa.. Ja vlastne jem sladkosti pre svoje duševné zdravie, len tie tukové vankúše periny majú iný názor. Nuž čo, buď začnem so sebou niečo robiť alebo sa zo mňa stane slobodná moletka so ZOO na záhrade. Nie je to až taká zlá myšlienka len ten môj drahý, aj cez všetky jeho výlevy, by mi tam v tej ZOO chýbal do zbierky. 
Dnes sa vám prihováram aj s týmto tekvičákom. Minulý rok som robila "Pumpkin spiced latte tortu" a hovorila som si, že tento rok ju skúsim zas, lebo bola celkom chutná ale surová. Tak že spravím reparát, ale nakoniec som samu seba presvedčila, že spravím niečo iné a tak sú tu tekvicové kocky s orechami. Lahodné, plné jesene a perníkového korenia, čiže ak sa bojíte tej tekvice, skoro vôbec ju tam neni cítiť. Vyskúšajte ho s lieskovými orechami či inými. Ja som dala mix a je to super, len taká rada ako pre dobrých známych: nakrájajte tie orechy na fakt malé kúsky, nech sa vám to lepšie papá ale aj krája. Neni zač. 
Zakaždým, keď nafotím nový recept si hovorím, že by som mala okomentovať aj tie fotky, čo som k nemu spravila, keďže nikdy nie som spokojná. Ani teraz nie som a neviem čo už so sebou mám robiť. Ešte k tomu už prichádza to obdobie, kedy sa skoro stmieva a za 1 deň voľna nestíham zložitejšie veci aj upiecť a za svetla ešte odfotiť. Už teraz ma to vyhnalo von a ako pozadie je stena domu. To som až tak nedomyslela, keďže to všetko spolu splýva: tekvica, stena aj koláč. Na drahé kurzy nemám, tak musím mať so sebou strpenie a zdelávať sa ako sa dá. Na Ježiška by som si mohla kúpiť aj lepší foťák a dúfam, že sa to bude len zlepšovať. Len toľko z mojej fotografickej mizérie. Majte pekný týždeň. <3 



Recept (40x30 plech):

  • spodné cesto:
  • 115 g maslo
  • 70 g kryštálový cukor
  • 260 g hladká múka
  • 1 vajce
  • tekvicová plnka:
  • 200 g kryštálový cukor
  • 3 vajcia
  • 450 g tekvicové pyré 
  • 300 g smotanová nátierka
  • 250 g tvaroh
  • 1-2 PL perníkové korenie
  • orechová posýpka:
  • cca 300 g mix orechov
  • 30 g maslo
  • 100g hnedý cukor
  • 2 PL hladká múka
  • 1 ČL škorica
Spodné cesto: všetky suroviny vymiešame do jednej hmoty, ktorú vtlačíme na papierom vystlaný plech. Dáme bokom.
Tekvicová plnka: Opäť môžeme všetky suroviny spolu vymiešať, ale pozor, nemiešať pridlho, len do zmiešania. Vylejeme na spodné cesto.
Orechová posýpka: Orechy si nakrájame na menšie kúsky a zmiešame s ostatnými surovinami. Vznikne nám hrudkovitá posýpka, ktorou rovnomerne posypeme vrch koláča. Pečieme pri 175 °C cca 50 minút (ale môže to byť skôr tak sledujte). Koláč necháme úplne vychladnúť a až potom krájame. Výborný samotný či poliaty karamelom. Sladkú chuť.





You May Also Like

0 komentárov