Používa službu Blogger.

Extra čokoládová torta. Čokoláda až za ušami.

by - streda, októbra 23, 2019

Čokoláda. Uff, hneď mám zimomriavky po celom tele. Čokoláda... mmmm! Tak a takto nejak to išlo posledné minimálne 3 týždne. Spraviť poriadnu čokoládovú tortu s čokoládou na každom kúsku bolo riešenie a pomenovať ju "čokoláda až za ušami". TAK!
Odkedy robím v novej práci, kde pripravujeme torty (veľa tôrt) ma to pokušenie upiecť čoko tortu sprevádzalo ešte viac. Bohužiaľ, v práci nemôžem ochutnať ani kúsok, tak som si musela spraviť doma. No a konečne som sa k tomu dostala a konečne k tomu píšem príspevok. Vonku šuchoce lístie a sfarbuje sa do nádhernej podívanej, dni sú kratšie, ľudia sa schovávajú v pohodlí domova pod dekou a najlepšie s niečim sladkým v ruke. Teploty klesli a to je čas na ťažšie a sladšie dezerty. Sezóna ovocia už pominula a na rad prichádza karamel, čokoláda, orechy a podobne. Dnes to bude celé o čokoláde.
Čo sa týka mňa, čokoláda bola u mňa vždy na prvom mieste. Zmrzlinu som si vždy vyberala čokoládovú, koláč som tiež hodnotila podľa toho, koľko v sebe obsahuje čokolády, v súboji s čokoládou ovocie nikdy nevyhralo. Som skrátka čokoládová a raz musela prísť do môjho života extra čokoládová torta. A tu je! V celej svojej čokoládovosti. Grófka čokoládová. Jej veličenstvo. So všetkými jej nedokonalosťami sa tu pred vami postaví a ukáže svoj recept. Tak nech sa páči.

TIPY A TRIKY:

  • Korpus je hutnejší, veľmi čokoládový. Tým, že v procese obaríte kakao horúcou vodou z neho dostanete všetky dobré chute. Ak máte radšej korpusy ala obláčik (jemné a nadýchané), upečte si taký, ale prídete o tú delikátnu chuť kakaa.
  • Ak chcete, môžete pridať trochu kávy (či už do cesta alebo krému), ktorá sa úžasne snúbi s čokoládou. Vôbec ju tam nebudete cítiť, práveže vyzdvihne chuť čokolády.
  • Krémy som napísala 2. Prvý je pudingový, veľmi lahodný a jemný. Hustotu zabezpečuje škrob a vajíčko, chuť zas veľa čokolády. Ak je krém moc hustý, zľahka primiešajte polo vyšľahanú smotanu alebo tvaroh či smotanovú nátierku.
  • Ten druhý je veľmi jednoduchý a plný čokolády. Vyšľahať ganache. POZOR! Dávajte pozor, aby ste ju neprešľahali (ako ja). Vskutku je to veľmi lahodný krém. S pomerom sa pohrajte. Niektorí píšu pomer 1:1, ale to nemusí byť pravidlo.
  • Dekorácie si zvoľte aké chcete. Či už tortu len obtriete krémom, obalíte v čoko kúskoch alebo ju spravíte nahú je už len na vás. Na internete nájdete veľa inšpirácie.
  • Môj milý ju odporúča zohriatu na 30 sekúnd v mikrovlnke a so zmrzlinou.


Recept na cca 20-25 cm formu:
  • korpus:
  • 120 g kakao
  • 250 ml vriaca voda (+ 2 PL instatná káva)
  • 300 ml mlieko
  • 250 g maslo
  • 250 g kryštálový cukor
  • 5 vajec
  • 360 g hladká múka
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 1/2 ČL soľ
  • 200 ml mlieko na poliatie (+ 2 PL instatná káva)
  • plnka 1:
  • 650 ml mlieko (káva?)
  • 250 g čokoláda
  • 100 g kryštálový cukor
  • 40 g škrob
  • 2 žĺtky
  • 30 g maslo
  • plnka 2:
  • 350 g čokoláda
  • 300 ml smotana na šľahanie
  • dekor:
  • ganache, čokoláda, čoko ozdoby 
Korpus: Ako prvé si zalejeme kakao vriacou vodou, aby sme z neho dostali čo najviac chuti. Teplotu vyrovnáme mliekom ktoré primiešame a dáme bokom. V druhej miske si vymiešame maslo s cukrom. Po jednom pridávame vajíčka a postupne ostatné suroviny a pripravenú kakaovú zmes. Cesto je dobré rozdeliť do 3-4 rovnakých foriem a piecť pri 160 °C cca 30 minút. Necháme vychladnúť. Na krém máte 2 možnosti:
Plnka 1: Mlieko s čokoládou dáme do hrnca zohrievavať. Premiešavame, aby sa čokoláda nepripálila. Keď je hmota vriaca, vyšľaháme si cukor, škrob a žĺtky a pridávame pomaly horúcu zmes. Dáme naspäť do hrnca a a varíme za stáleho miešania do zhustnutia. Odstavíme a zamiešame maslo. Premiestnime do čistej nádoby, prikryjeme fóliou tak aby sa dotýkala pudingu a necháme úplne vychladnúť. Ak chcete krém trochu zjemniť, pred plnením do zmiešajte s trochou vyšľahanej smotany.
Plnka 2: Veľmi jednoduché a veľmi čokoládové. "Whipped ganache" čiže šľahaná ganache sa využíva v dezertoch pomerne krátko (aspoň čo nám učiteľka tvrdila) a určite odporúčam vyskúšať. Čokoládu nalámeme na malé kúsky a prelejeme ich vriacou smotanou. Po chvíle vymiešame do hladka a necháme vychladnúť. Vychladnutú ganache šľaháme do tuha. 
Zdobenie: Tortu si naplníme vybranou plnkou s tým, že korpus potierame mliekom alebo mliekom zmiešaným s kávou či čokoládou. Je na vás, či tortu obtriete tým, čím ste ju plnili (potom vám odporúčam spraviť plnku z 1 a pol dávky) alebo ju obtriete ganache (nešľahanou aj šľahanou). Ja osobne som plnila plnkou 1 (čoko custard), s ňou som aj obtierala, stekance som spravila ganache a ostatok ganache som vyšľahala (trošku aj prešľahala tak si na to dajte pozor) a s ňou som striekala vrtuľky na vrchu torty. Čoko dekoráciu som spravila tak, že som si roztopila čokoládu (najlepšie je si pozrieť ako ju vytemperovať) a rovnomerne rozotrela na pokrčený papier na pečenie, po zatuhnutí som ju len polámala a zapichla do vrtuliek. Fantázii sa medze nekladú a spôsob dekorácie je len a len na vás. Sladkú chuť priatelia!













You May Also Like

1 komentárov