Používa službu Blogger.

CAKEBOOK. (pt.6)

by - pondelok, septembra 17, 2018

Od posledného dielu Cakebook (pt. 5) ubehol neuveriteľný rok! Rok je odvtedy, čo som sa pomaly pobalila a vydala sa do sveta. Nechápem, ako sa mi to teraz zdá rýchlo, keď prežiť ho bola veľká fuška. Od pečenia "len doma" som sa dostala k pečeniu "len v škole" a na experimenty a "objednávky" nebolo času. Veľmi ma teší, keď si na mňa niekto spomenie, vloží do mňa dôveru a objedná si u mňa koláčik či tortu. Vážim si každého, kto ma osloví a dá mi šancu sa zlepšiť. Viem, že sa mám stále čo učiť, ale vždy sa snažím čo najviac, aj keď nie vždy to výjde. Preto som vďačná za každú možnosť zlepšiť sa a za podporu, ktorú mi týmto dávajú všetci čo ma oslovia. Je to pre mňa veľká česť a verím, že raz sa mi tým podarí aj živiť a robiť radosť čoraz viac ľudom. Ale dovtedy ešte času dosť aj na zlepšenie aj na premýšľanie. Poďme ale na Cakebook-ovú rekapituláciu predošlého roka.

Najstaršiu tortu, z tejto časti, som piekla ešte v auguste 2017. Bolo to pre kamarátku k 20. narodeninám. Zadanie bolo ovocie a tvarohový krém, tak tu je, kopa ovocia.
Korpus: biely piškót
Plnka: tvarohový krém + ovocie

Torta č. 2 bola vyrobená vo februári tohto roku k narodeninám môjho dedka. Prišla som na víkend domov z UK a spolu s maminou sme spáchali túto okrúhlinovú tortu. 
Veruže si ale nepamätám, akej príchuti bola.

V júni som prišla na týždeň domov a stihla som upiecť tortičku pre maminej kolegyni syna, ktorý slávil narodeniny. Tortičku som ponechala jednoduchú a odvážila som sa písať na tortu. Nedopadlo to najlepšie, ale verím, že raz to dotiahnem na uspokojivú úroveň.
Korpus: biely piškót
Plnka: mascarpone krém + jahody
Ozdobená ovocím, mandľami a čokoládovým nápisom.

V ten istý týždeň som stihla upiecť aj ďalšiu tortičku a to pre moju maminu k narodeninám. S pečením mamine k narodeninám som aj začala a bolo by zaujímavé vidieť môj progres každý rok. Tento rok som skúsila vyskúšať potrieť po prvé tortu ganache a bola som milo prekvapená. Torta vyzerá elegantne a uhladene.
Korpus: kakaový
Plnka: mascarpone s bielou čoko + maliny
Potretá ganache s malinovým pyré, ozdobená ovocím, kvetmi a madlovými lupienkami.

Po príchode v júli domov som započala svoje pečenie výrobou tejto simsonovskej torty pre môjho švagríka. Je veľký fanúšik týchto žltých stvorení a na 30-ku som mu chcela pripraviť niečo spešl. Vymyslela som si návrh, kde z torty vytŕčajú 2 ruky a držia číslo 30 vyrobené z legendárnych ružových donutov. Veľa ľudí to ale nepochopilo a to mi celkom podrazilo sebavedomie. Nič to, nabudúce vymyslím niečo lepšie.
Korpus: biely piškót
Plnka: nutella krém + banán
Obalená mascarpone krémom, ozdobená kupovanými donutami, postavičkami z fondánu a rukami z burizonovej hmoty.

Torta č. 6 bola pečená v auguste tohto roku. Bola pre mamininej druhej kolegyni syna. Snažila som sa držať pánskych farieb a použila som domáce černice, hrozno aj broskyňu. Och aké je to úžasné, keď si stačí ísť do záhradky odtrhnúť ovocie!
A veru ani tu si nespomínam, z čoho sa skladala táto torta.

Posledná tortička je veľmi špeciálna aj tvarom aj oslávencom. Piekla som ju totižto môjmu krsniatku ku krstu. V poslednom čase sa mi veľmi začali páčiť oválne torty a samozrejme som ju musela vyskúšať aj ja.  Pôvodne som ju chcela ozdobiť kvetmi z maslového krému, ale ešte som ich nikdy neskúšala a nechcela som pokaziť tak významnú tortu úplne. Pokaziť som ju ale pokazila opäť mojim písmom. Ešteže sú tam tie krásne kvietky z našej záhradky, ktoré to všetko zachraňujú.
Korpus: kakaový
Plnka: tvarohová, karamel + maliny



A čerešničkou na torte bol tento candy bar. Moja dobrá kamarátka do mňa vložila obrovskú dôveru a zverila mi do rúk časť koláčikov na jej svadbu. S obrovským nadšením som prijala jej ponuku. Piekla som 3 bezlepkové cheesecake-y (ovocný, karamelový, makový). Bezlepkové boli aj brownies poháriky s malinami a krémom. Ďalej som piekla 2 druhy cupcakes (karamelové a ovocné) a takisto 2 druhy košíčkov (tmavá čoko a biela čoko). Ostatné koláčiky na spoločnej fotke už neboli odo mňa. 
Veľmi som si užila pečenie po dlhom čase vo veľkom. Samozrejme boli stresíky, ale s pomocou som to všetko zvládla a koláčiky sa ževraj zjedli. 










Vidíme sa opäť o rok... možno skôr... a možno neskôr.

You May Also Like

0 komentárov