Používa službu Blogger.

Nepečené cookie srdiečka. (Valentínske pečenie, pt. 2)

by - piatok, februára 10, 2017

Prekvapivo aj časť 2 je o srdiečkach. Trochu som bádala, kde sa vzal ten tvar srdca a internet ponúka mnoho odpovedí. Ale je ten ujo google premúdreli. Traduje sa, že pochádza z listu nejakej rastliny, ktorá podporovala plodnosť a spojili si jej tvar s milovaním a láskou. Inde som zas našla, že to zobrazuje list brečtana, ktorý sadili pri hroby zomrelých a hovorilo sa, že tak ako blízko rastie pri hrobe, tak bola osoba milujúca a oddaná.
Prefarbenie srdca na červeno trvalo pár rôčkov a pretože bola pitva zakázaná lekári usúdili, že tento symbol je skutočný tvar srdca. Až neskôr prišli na to, ako srdce vypadá v skutočnosti.
Iné články hovoria o tom, že symbol srdca je odvodený od tvaru zadku či pŕs. Starí gréci považovali ženské telo ako symbol plodnosti a tak vzniklo <3.Pravde je ukrytá niekde v strede ale symbol lásky sa používa dodnes a je veľkou súčasťou našich životov. Rozkošné koláčiky tohto tvaru roztopia každé skutočné srdce. Človek skrátka neodolá.
Skúšala som nový recept a nevedela som, čo mám od neho očakávať. Salco s múkou som ešte veru nejedla a na výsledok som bola veľmi zvedavá. Cesto muselo tuhnúť celý deň, ale keď stuhlo tak som bola prekvapená. Napodiv to nebola katastrofa, len je tam trochu cítiť múku (pridaním trochu orechov na miesto múky sa chuť vytratí). Ozdobovanie vyzerá ako od prváčika, ale je to pečené s láskou, tak ma to trochu ospravedlňuje. Ak ste fanatici do kondenzovaného mlieka a chcete sa vám čakať, neváhajte a skúste tento hókus pókus aj vy.

  • 50 g maslo
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 150 g hladká múka 
  • 1 plechovka kondenzovaného mlieka/ Salco
  • 100 g chocolate chips
  • 150 g čokoláda
  • 50 g biela čokoláda na ozdobu
Maslo vymiešame s extraktom a pridáme kondenzované mlieko. Potom postupne prisypeme múku a podľa konzistencie uvidíme, či ešte treba viac alebo stačí. Nakoniec vmiešame čokoládové kúsky a vylejeme na papierom vystlaný menší plech, tak, aby malo cesto hrúbku cca 1 cm. Necháme stuhnúťcez noc.
Na druhý deň vykrajujeme srdiečka (zo zvyšného cesta gúľame guličky) a rýchlo namáčame do čokolády, aby nezmäkli a nestratili tvar. Ukladáme na plech a necháme vychladnúť. Na ozdobu roztopíme bielu čokoládu, ktorou naplníme cukrárenské vrecko a píšeme na srdiečka odkazy alebo ich len pofŕkame. Ozdobiť ich môžeme v podstate hocijak, podľa fantázie.






You May Also Like

0 komentárov