Používa službu Blogger.

Cheesecake srdiečka. (Valentínske pečenie, pt. 1)

by - streda, februára 08, 2017

Valentín, ako taký, pre mňa nič neznamená. Deň ako každý iný a za to, že ho niekto označil ako sviatok zamilovaných, teraz nemusíme všetci vyšilovať. Stará zaužívaná veta: Lásku si máme prejavovať počas celého roka. Je to pravda aj keď mnohým (najmä ženám) na tom veľmi záleží, aby si ich partner v tento deň prichystal prekvapenie. Neviem, aký je to pocit byť na valentína zadaná ale predpokladám, že ak by to nechcel sláviť môj partner, ja by som to nežiadala. 
Pre mňa je tento sviatok skôr téma k pečeniu. Roztomilé srdiečka, ružová farba a sladké recepty. Takto si ja predstavujem valentín a ak plánujete prekvapiť svojho partnera, trochu vám poradím ako na to. Všetci máme radi sladkosti a keď sú upečené doma, z lásky, chutia ešte lepšie. Taký darček nikoho neurazí, naopak poteší, a nebude vás to stáť veľké peniaze, iba trochu času. V štyroch častiach vám prinesiem 4 recepty a je už len na  vás, či sa necháte inšpirovať alebo pôjdete do obchodu a kúpite prvú čokoládu, ktorá vám padne do oka. 
Prvá časť je o cheesecakeových srdiečkach. Svieže, ľahké a chutné. Recept je veľmi jednoduchý, ale srdiečka, resp. kopčeky potrebujú veľa času na chladnutie. Preto to odporúčam robiť večer, aby cez noc ztuhli. Ak nemáte po ruke silikónovú formu vyrobte len kopčeky a ozdobte romantickou dekoráciou. S hmotou sa pracuje trošku ťahšie, keďže je dosť krémová a kým stuhne nepoddajná. Do čokolády srdiečka namáčajte rýchlo, pretože sa začnú topiť a stratia tvar. Ak robíte čučoriedkové, ako ja, do vnútra vložte čerstvú čučoriedku... bude to svieže prekvapenie vo vnútri. Treba mať trpezlivosť a veľa času na tuhnutie. Mne sa nepodarilo veľa srdiečok pekných, pretože som mala hustú polevu a nechcela stekať dolu. Ak na to nemáte nervy, srdiečka len čokoládou pofŕkajte a máte po probléme.

  • 230 g smotanová nátierka
  • 120 g maslové sušienky
  • 3 PL džem (ľubovoľná príchuť)
  • 50 g biela čokoláda
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 150 g čokoláda
Sušienky rozdrvíme na múku a spolu s nátierkou, džemom a extraktom spolu vymiešame. Čokoládu roztopíme a pridáme do cesta. Hmotu necháme vychladnúť na 15 minút v chladničke. Potom krémom naplníme silikónovú formu, alebo dvomi kávovými lyžičkami tvarujeme kopčeky. Gúľať sa cesto nedá, pretože je dosť krehké a nedrží poriadne tvar. Dáme zachladiť na 1-2 hodiny. Čokoládu si roztopíme, ak je hustá pridáme smotanu a namáčame v nej srdiečka/kopčeky. Ľubovoľne ozdobíme a necháme zachladiť cez noc. 








You May Also Like

0 komentárov