Používa službu Blogger.

Citrónové tartaletky.

by - nedeľa, februára 19, 2017

Po poslednom neúspešnom pečení, som sa rýchlo dala dokopy a začala premýšľať nad niečím novým. Samozrejme, nápadov a možností je stále kopec ale ja som mala 2 podmienky. Použiť lemon curd, čo som robila na nepodarené citrónové cupcakes, a zakomponovať v recepte jahody, ktoré boli v zľave a proste som ich nemohla nechať v obchode.
Keďže som si pred nedávnom kúpila formičky na tartaletky a doteraz na mňa kukala z poličky,  musela som im dať konečne šancu a presunúť ich z izby do kuchyne, tam kde patria. Lepší dôvod ako pečenie tartaletiek som nenašla. Tak som ich teda zobrala, upiekla košíčky a naplnila lemon curdom, tvarohovým krémom a ozdobila jahodami. 
Dokonale letný recept. Ľahký, svieži, chutný. Február za dverami, ale doma si užívame letnú pohodičku. Dnes tak krásne svietilo sluníčko, že vo vnútri to vyzeralo ako júl a ani fotky nenasvedčujú tomu, že ešte predvčerom som mala pod riflami pančuchy. Teším sa na leto, kedy si budem môcť tieto bábätká upiecť znovu a vychutnať si ich vonku na balkóne zaliata slnkom a krém sa bude topiť všade navôkol...
Musím uznať, že od posledného nákupu jahôd sa chuť zlepšila a už chutia skoro ako plnohodnotné jahody. Palec hore. Predo mnou sú teraz jarné prázdniny (posledné v mojom stredoškolskom živote) a čaká ma kopa učenia, ale budem robiť tortičku k meninám, na ktorú sa nesmierne teším. Pekný večer, tak zas "pšíšte"... xxx
  • 250 g hladká múka
  • 100 g maslo
  • 3 PL práškový cukor
  • štipka soli
  • trochu mlieka

Všetky suroviny spolu spracujeme v rukách alebo v mixéri a necháme na 1/2 hodinu odležať v chladničke. Potom cesto vyvaľkáme a vykrajujeme kruhy o veľkosti formy a okraje pritlačíme aby sa vytvarovala pekná vlnka. Formičky nemusíme potierať, cesto sa neprilepí. Tip: Pred vložením do trúby, nechajte cesto vo formičkách odležať v chladničke, potom lepšie držia tvar.

  • 500 g tvaroh mäkký
  • 3 PL práškový cukor
  • 100 ml smotana na šľahanie
  • pohár lemon curdu (kupovaný alebo domáci)
  • jahody alebo iné ovocie na ozdobu

Tvaroh vymiešame s cukrom. Pridáme smotanu a 3-4 lyžice lemon curdu a miešame dokým krém nezhustne. 
Košíky najprv naplníme 2 ČL lemon curdom a naň navrstvíme krém. Ozdobíme ovocím a podávame. Jednoduché ale výborné. Najlepšie na 2. deň, keď košík zmäkne.









You May Also Like

0 komentárov