Používa službu Blogger.

Čokoládové cookies.

by - streda, novembra 30, 2016

Moje prvotiny, ale musím uznať, že chutili dobre. Nie je to ten typ cookies, čo prekypujú rôznymi chuťami a sú plné orechov, čokolády, sušeného ovocia a čo ja viem ešte čoho. Sú to také cookiové úbožiatka vlastne. Nie! Žiaden koláčik nie je úbožiatko. Skôr by som povedala, že sú chudobnejšie, pretože je to ten typ pečenia na poslednú chvíľu. Veď to poznáte, do poslednej chvíle neviete čo upiecť ale ste rozhodnutí, že niečo upiecť chcete, tak sa musíte uskromniť a napiecť z toho, čo vám ponúka chladnička a špajza. 
Ideálny recept na poslednú chvíľu. Žiadne čakanie kým niečo stuhne, odleží alebo čo, jednoducho roztopíte maslo s čokoládou a keď trochu vychladne, prídáme k ostatnej zmesi a vymiešate. Hneď kopčekujete na plech a pečiete. Raz dva hotové a ešte rýchlejšie zjedené. V jednej ruke cookie a v druhej čaj. Super kamaráti na chladné dni.
Posledný deň v mesiaci znamená blížiaci sa novembrový haul, ktorý asi nebude extra bohatý, ale niečo sa nájde čo vám ukážem, poradím alebo inšpirujem.

  • 250 g maslo
  • 300 g čokoláda
  • 3 vajcia
  • 1/2 hrnčeka hnedého cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 2 1/2 hrnčeka polohrubej múky
  • štipka soli
  • 1/2 PDP
  • kúsky čokolády/orechy
V hrnci rozpustíme maslo s čokoládou a necháme mierne vychladnúť. Vajíčka vymiešame s hnedým a vanilkovým cukrom. Postupne primiešame čokoládovú zmes. Sypké suroviny spolu zmiešane a po častiach pridávame do cesta. Vymiesime tuhú lepkavú hmotu. Ja som použila menší trik a to ten, že som na dávkovanie použila zmrzlinovú naberačku. Pred použitím ju ponorte do múky, aby sa cesto nelepilo. Na papier na pečenie robíme kopčeky, ktoré mierne uťapkáme do okrúhleho tvaru. Vrch posypeme čokoládovými kúskami alebo orechami, ktoré môžme aj primiešať do cesta, ja som to nespravila a potom som ľutovala. Pečieme pri 180 °C. 







You May Also Like

0 komentárov