Používa službu Blogger.

Jablkové slimáky.

by - štvrtok, novembra 03, 2016

Slimáčik máčik, vystrč rožky... alebo skôr slimáčik jabĺčik, šup do pusky? Hit budúcnosti. Kááámo, ale k veci. Nuda nudička a že čo napečiem nové. Niečo jablkové, tých máme teraz habadéj. Brázdim internet v škole, samozrejme že len cez prestávky, a nachádzam super receptík na jablkových slimáčkov. Po škole som išla do obchodu kúpiť sušené kvasnice, ktoré som jediné nemala doma a pani v obchode bola velice prekvapená, že taká mladá a kupujem takéto veci. Keby si pýtam cigarety tak taká začudovaná nebude, ale suché droždie ju pohoršilo. Nemám slov priatelia.
Cesto som skúšala po prvé a musím sa pochváliť, že na prvý krát to bolo dobré. Po upečení bolo krehké, pekne sa odlupovalo ako lístkové. V recepte bolo napísané, že to je dánske cesto. Nikdy som sa s tým nestretla, ale veľmi mi zachutilo a určite s ním ešte niečo vymyslím. 
Jabĺčka som si skaramelizovala s cukrom a mohla som dať veru aj viacej jabĺk alebo menej masla a cukru, pretože sa mi spravilo priveľa sirupu a vytekal z tých beťárskych slimáčikov jabĺčikov. 
Z konečného výsledku som bola nadšená. Je to výborná raňajková dobrota, ale večer chutila tiež dobre. Z toho vyplýva, že je vlastne jedno, kedy si ich dáte, vždy budú chutiť dobre. Amen.

  • 500 g hladká múka
  • 2 bal. suché droždie (14 g)
  • 2 PL kryštálový cukor
  • 1/2 ČL soľ
  • 1 vajce
  • 250 ml mlieko
  • 200 g maslo
Sypké suroviny spolu premiešame, pridáme mlieko a vajíčko a všetko spolu vymiešame v mixéri na nelepivé cesto. To spracujeme na doske, vyvaľkáme na tenký plát (cca 40x60 cm) a do 2/3 rozotrieme zmäknuté maslo. Potom budeme cesto prekladať. Najprv preložíme nenatretú časť smerom k stredu a na ňu pôjde natretá časť (ako na obrázku). Zabalíme do fólie a necháme v chladničke odležať 15 minút. Opakujeme ešte 2x.
  • 3 jablká
  • 50 g maslo
  • 100 g hnedý cukor
  • 2 PL škorica
  • 150 g práškový cukor
  • horúce mlieko podľa potreby 
Maslo si v hrnci roztopíme a pridáme cukor. Trochu to spolu prevaríme a odstavíme z ohňa. Pridáme očistené, na kúsky nakrájané jablká a škoricu. Týmto budeme cesto plniť.
Cesto si vyvaľkáme na tenký plát ako na začiatku a vysypeme naň jablká. Odporúčam tam prebytočnú šťavu nedávať, pretože aj tak vytečie. (Radšej ňou polejte už vykrojené slimáčiky na plechu.) Zroľujeme a odkrajujeme cca 2 cm hrubé slimáky, ukladáme na vymastený plech. Pečieme pri 180 °C dohneda.
Po upečení ich vyberieme ešte teplé na dosku alebo mriežku, aby sa neprilepili na plech ako mne. Vychladnuté ich polievame polevou zmiešanou z práškového cukru a horúceho mlieka. Mňam!














You May Also Like

0 komentárov