Používa službu Blogger.

Tvarohovo-čokoládová torta.

by - štvrtok, novembra 17, 2016

Pondelňajšie natáčanie dopadlo celkom dobre, ale ja som aj tak najspokojnejšia s tortičkou. Po strastiplnej nedeli som ju bezpečne dopravila do školy, kde celý deň čakala na koniec vyučovania, aby sme ju potom mohli dokončiť a mohla sa stať hviezdou večera. Spolu s kamarátkou sme ju krásne ozdobili, za čo som na nás veľmi hrdá, lebo vyzerala nádherne a každý ju chválil. Ozdobili sme ju s brusnicami v mliečnej čokoláde, orechmi, pomarančom a pre mňa 2 celkom novými chuťami, granátové jablko a physalis. Neviem či má nejaký ľudový názov, ale ešte nikdy som nikoho nepočula povedať ten názov nahlas. Chutí vskutku úžasne.
Všetkým torta chutila a ja som sa vznášala na obláčiku šťastia. Každé jedno milé slovo ma posúva dopredu a dáva sebavedomie v tom čo robím. Prinášam teda úžasný recept, ktorý sa vyšplhal u mňa na prvé miesto v rebríčku čokoládových tort. Tvarohový krém je lahučký a jemný. Výborne sa dopĺňa s ovocím a čokoládovou chuťou. 
Fotila som ju v školskej kuchyni a ľudia, to je krásne svetlo! Chcem ho domov. To by bola radosť fotiť. Nanešťastie som nezobrala foťák a fotky sú fotené mobilom, ale veď to ani neni vidieť keď tam bolo tak úžasné svetlo.
Najbližšie týždne ma čaká strastiplná cesta od programu na stužkovú a pečenie na ňu, cez vypracovávanie prác do školy, až po učenie na všakovaké písomky, tak nebudem asi moc aktívna, za čo sa vopred ospravedlňujem. Budem sa snažiť sem tam ozvať, veď na pečenie sa nájde vždy čas ale horšie to je s pridávaním na blog.


  • 6 vajec
  • 180 g kryštálový cukor
  • 100 g čokoláda
  • 1 dcl olej
  • 1 dcl vlažná voda
  • 250 g hladká múka
  • 1 PDP
Žĺtky vyšľaháme s cukrom. Pridáme rozpustenú vychladnutú čokoládu, potom prilejeme olej a vodu a všetko dobre vymiešame. Múku zmiešame s PDP a postupne zamiešame do cesta. Nakoniec si vyšľaháme tuhý sneh a stierkou jemne zapracujeme do cesta. Vylejeme do vysypanej formy (ja som použila 23 cm) a pečieme pri 180 °C.
  • 400 g jemný nehrudkový tvaroh
  • 1 smotana na šľahanie
  • 3 PL práškový cukor
  • 200 g čokoláda
  • sirup/džús (príchuť lubovoľná)
  • mrazené/čerstvé lesné ovocie 
Smotanu vyšľaháme s tvarohom do tuha. Pridáme cukor a vychladnutú roztopenú čokoládu. Všetko spolu v mixéri vymiešame do tuhého krému.
Korpus si prerežeme na toľko častí koľko sa dá. Snažíme sa robiť jednotlivé pláty čo najtenšie, aby tortička nebola suchá. Každý plát pokvapkáme sirupom, natrieme naň časť krému a poukladáme ovocie. Prikryjeme ďalším plátom a postup opakujeme. Zvyšný krém rozotrieme rovnomerne na kraje a vrch torty a necháme stuhnúť v chlade na noc. Zdobíme ľubovolným ovocím podľa vlastnej fantázie.








You May Also Like

0 komentárov