Používa službu Blogger.

Karamelové a malinové košíčky.

by - nedeľa, novembra 27, 2016

A už mám po stužkovej. Sviatočný večer plný emócii. Úprimne, nebrala som to nejak špeciálne ako som si myslela že budem. Dokonca mi to prišlo miestami divné. Brala som to ako povinnú formalitu, ktorú musím absolvovať pred prahom do dospelosti. Dospelosť, ehm fuuj. Prišla tak rýchlo a vytrhla žezlo detstvu, tomu nevinnému a naivnému úbožiatku. Chvalabohu že si môžem aspoň kúsok ponechať, no dobre, trochu väčší kúsok.
V triede sme sa dohodli, že nebudeme kupovať koláče, ale že každý doma niečo upečie. Pre mňa to bol najkrajší moment a hneď som začala premýšľať, čo to bude. Nápadov som mala kopec, ale nakoniec som sa rozhodla pre košíčky. Je to milené, praktické a chutné. Spravila som dokonca 3 druhy. Sklamanie ale prišlo po večeri keď nám rozdali koláče na stoly. Moje košíčky nikde! Popozerala som aj po iných stoloch a nikde neboli. Doteraz to neviem predýchať a som naštvaná. Ako sa mohla taká tragédia udiať?!
Aspoňže som si ich nafotila vopred a recept vám môžem posunúť. To ma aspoň trochu ukľudňuje. Teraz už môžem zas premýšľať, čo budem piecť k Vianociam. Mamma mia, veď už je 1. adventná nedeľa! Tak ju prežite v pokoji a oddýchnite si.♥

Košíčky:
  • 220 g hladká múka
  • 30 g kakao
  • 2 vajcia
  • 100 g studené maslo
  • 60 g práškový cukor
  • štipka soli
  • 1 ČL škorica
Všetky suroviny spolu zmiešame a vypracované cesto necháme odležať najmenej 30 minút v chladničke. Potom cesto rozvaľkáme a vykrajujeme kruhy o veľkosti košíškových formičiek. Formičky netreba mastiť, cesto je dosť mastné. Pečieme pri 180 °C približne 10 minút.

Karamelový krém:

  • 400 g mascarpone
  • 240 g zkaramelizované kondenzované mlieko
  • 150 g kryštálový cukor
  • 100 ml smotana 33%
  • 70 g maslo
Kondenzované mlieko si deň vopred zkaramelizujeme (2,5 hodiny variť) alebo kúpime už hotový produkt. Mascarpone vymiešame a pridáme kondenzované mlieko. Šľaháme do zhustnutia. Ak vám krém nezhustne, ako mne, pridajte stužovač šľahačky a krém pekne zhustne.
Cukor vysypeme do hrnca a necháme rozpustiť. Keď už je úplne rozpustený bez žiadnych hrudiek, opatrne prilejeme smotanu a miešame, dokým sa karamel v smotane nerozpustí. Dávajte si veľký pozor, karamel je veľmi horúci! Odstavíme z ohňa a primiešame maslo. Necháme vychladnúť.
Do upečených košíčkov dáme na spodok lyžičku karamelu a navrch nastriekame krém. Ľubovoľne ozdobíme.





Malinový krém:

  • 250 g mascarpone
  • 200 ml smotana 33%
  • 4 PL práškový cukor
  • 120 g malinové pyré/ čerstvé alebo rozmrazené maliny
Mascarpone vymiešame a postupne pridávame maliny. Pridáme cukor a smotanu. Vyšľaháme na tuhý krém, ktorým naplníme vrecko a plníme košíčky. Takisto ozdobíme po svojom.







You May Also Like

0 komentárov