Používa službu Blogger.

Tvarohové košíčky.

by - sobota, augusta 06, 2016

Týždeň som mala voľno a tak som premýšľala, ako si spríjemniť voľné chvíle, keď je vonku škaredo. Ako inak som sa hneď rozhodla pre pečenie a vymyslela som si niečo pracnejšie. Niečo, čo nebudem mať do hodiny hotové ale budem to robiť aspoň pol dňa. Je síce pravda, že som mohla vymyslieť aj niečo zložitejšie ale tento nápad som mala v hlave už dlhšie. 


Recept je opäť jednoduchý, len je trochu pracnejší. Aj ja som počas výroby košíčkov menila techniky a špekulovala, až som prišla na to, že najlepšie bude, keď si vyrežem kruh a ten vložím do formičky a popritláčam. Najprv som si z cesta len "odždibovala" a postupne uhládzala, ale prišlo mi to neforemné a tak som prišla s niečím lepším. Ani piecť sa ich neoplatí dlho. Ja som na prvú várku trochu pozabudla a potom boli košíčky príliš tvrdé. Ak sa to stane aj vám nezúfajte! Ak košíčky naplníte tvarohovým krémom a necháte v chladničke cez noc, krém sa do nich krásne vpije a zostanú mäkké.



  • 250 g hladká múka
  • 85 g práškový cukor
  • 100 g studené maslo
  • 1 vajce
  • štipka soli


  • 250 g tvaroh
  • 250 g smotana na šľahanie
  • citrónová kôra
  • práškový cukor podľa chuti
  • ovocie

Múku, cukor a maslo vymiešame do mrveničky. Pridáme soľ a vajce a vypracujeme hladké cesto. Ak sa vám to nedarí spracovať, prilejte trochu mlieka. Cesto necháme hodinu odpočívať v chladničke. Rúru si rozohrejeme na 160 °C. Cesto si na pomúčenej doske rozvaľkáme na tenký plát a vykrajujeme kruhy o veľkosti formičky. Ukladáme rovnomerne do formičky a uhladíme prstami. Formičky sa nemusia potierať ničím. Každý košíček popicháme vidličkou. Pečieme do zlatista.



V miske si vyšľaháme šľahačku. Ak je tuhá, pridáme tvaroh, cukor a kôru a všetko poriadne rozmixujeme. Krémom naplníme vrecko a striekame ho na košíčky. Dozdobíme ľubovoľným ovocím.









Mne zostalo pár košíčkov nazvyš, tak som ich naplnila zmrzlinov a pozrite čo vzniklo. Rozkošné zmrzlinové košíčky. Trochu ovocia na vrch a vyzerá to úžasne. Naplniť sa dajú hocičím čoho máte doma veľa alebo nejakou vašou obľúbenou surovinou. Košíčky sú veľmi jednoduchý a efektný spôsob servírovania jedál.


You May Also Like

0 komentárov