Používa službu Blogger.

Jemná tvarohová bábovka.

by - pondelok, augusta 15, 2016

Každý má svoj overený recept na bábovku, ktorú robila aj jeho mama, babka, teta no skrátka overený recept, ktorý už roky v rodine koluje. Aj my taký máme. Obyčajná bábovka ale pritom veľmi chutná. Bábovky sú klasika. Vždy som myslela, že tá naša je naj až dokým som neskúsila tento recept. Túto by som jedla každý deň! Vláčna, jemná a rozplývajúca sa na jazyku. Veď samozrejme, keď v nej je tvaroh. Ja som ju poliala čokoládou ale myslím, že aj posypaná cukrom bude dostatočne sladká. Čo vám budem hovoriť, skúste a už nebude piecť inú.



  • 250 g polohrubá múka
  • 250 g tvaroh
  • 180 g cukor
  • 100 g zmäknuté maslo
  • 100 ml olej
  • 4 vajcia
  • 1 vanilkový cukor
  • 1 balíček PDP
  • 1 citrón (šťava aj kôra)
  • hrozienka podľa chuti
Vždy keď začínam piecť, prvé čo spravím je, že si zapnem rúru. Dnes ju rozohrejeme na 170 °C.

Oddelíme si vajíčka. Vymiešame tvaroh, cukor a maslo.  Pridáme olej a postupne všetky žĺtky. Nasledujú všetky sypké suroviny: múka, PDP a vanilkový cukor. Teraz primiešame kôru a šťavu z citrónu a premiešame. Nakoniec zľahka vmiešame sneh z bielkov. Cesto vylejeme do formy a pečieme cca 50 minút. Po upečení ju necháme chvíľu chladnúť vo forme ale ešte teplú vyklopíme. 
Ľubovoľne ju môžeme posypať cukrom alebo poliať roztopenou čokoládou. Najlepšie chutí ešte teplá.




You May Also Like

0 komentárov