Používa službu Blogger.

Citrónovo-limetkový cheesecake.

by - pondelok, augusta 01, 2016

Koniec júla, teplota stúpa a pri tom, ako si utieram pod z čela si uvedomujem, že polka leta je už za nami. Môj dlhý zoznam vecí, čo plánujem upiecť sa stále rozrastá a mám obavy, že do konca prázdnin to asi nestihnem všetko skúsiť. Nevadí, čas na pečenie si nájdem vždy, presne tak ako aj na spánok.

Či je teplo a či zima, dezertík padne vždy vhod. Pri týchto teplotách to chce ale niečo ľahké a svieže. Presne ako tento cheesecake. Výborne osvieži, nie je moc sladký a kyselkavý akurát. Ja som ho robila už po druhé a naozaj neviem čo som pred tým robila zle, ale teraz vyšiel výborne, z čoho sa veľmi teším. Cheesecake je nestarnúca klasika, ktorá sa u nás uchytila len nedávno ale verím, že sa do našich sŕdc zapísala tak hlboko, že tu s nami zostane navždy.




  • 200 g maslové sušienky
  • 100 g maslo


  • 750g mascarpone/syrokrém
  • 200 g kyslá smotana
  • 150-200 g práškový cukor
  • kôra z 1 citróna/limetky
  • šťava z 1/2 citróna/limetky
  • 5 kopcovitých lyžíc hladkej múky
  • 5 vajec 


  • 3 vajcia
  • 3 kopcovitých lyžíc práškového cukru
  • 3 citróny/limetky
  • 1 lyžica masla

Ako prvé si spravíme korpus. Maslové sušienky rozmixujeme alebo postrúhame a zmiešame so zmäknutým maslom. Formu vystelieme papierom na pečenie a a sušienkové cesto natlačíme do nej. Pečieme 10-12 minút pri 180 °C.

V miske si vyšľaháme mascarpone s kyslou smotanou a práškovým cukrom. (V originálnom recepte bolo až 300 g cukru ale ja som dala len polovicu a bohato to stačilo.) Postupne po jednom pridáme vajcia. (Takisto v recepte boli 4 vajíčka a 2 žĺtky ale ja by som nemala na čo využiť zvyšné bielka tak som dala namiesto tých žĺtkov jedno celé vajíčko.) Potom pridáme múku, kôru a šťavu z citróna a všetko dobre premiešame. Krém vylejeme na predpečený korpus a pečieme prvých 10-15 minút na 180°C, potom teplotu znížime na 150°C a pečieme ešte ďalších 40 minút. Ešte horúci cheesecake oddelíme nožom od krajov aby nepopukal a necháme vychladnúť.
Citrónový krém si pripravíme vymiešaním vajíčok, práškového cukru, šťavy a kôry z 3 citrónov/limetiek. Miešame nad vodným kúpeľom do zhustnutia, ale krém nesmie vrieť. Ešte do teplého krému pridáme 1 lyžicu masla a miešame do rozpustenia. Vychladnutý krém potierame na cheesecake.









Keď už sme pri tom citróne, nič nie je lepšie ako osvieženie domácou citrónovou zmzlinou a nemusí byť len citrónová. Pred nedávnom sme kúpili zmrzlinovač a veľmi sa u nás uchytil a čo by nie keď zmzka chutí tak úžasne!


You May Also Like

0 komentárov