Používa službu Blogger.

Perníková torta s pomarančom a nutellou.

by - štvrtok, januára 02, 2020

Tak ja ťa tu na blogu vítam, rok 2020. Buď prosím ešte viac sladký, ako bol tvoj predchodca a prines nám viac dobrých udalostí než tých zlých. Začiatok roka nám dáva šancu začať odznova, povzbudzuje a očisťuje či len mentálne alebo aj fyzicky. Som typ človeka, ktorý si nikdy nedával veľké predsavzatia, no vždy (posledná asi 3 roky :D ) si skôr dávam úlohy a zadania na ktorých chcem tento rok zapracovať. "Tento rok sa zamerám na..." Keby som si každý rok osvojila nejakú novú zručnosť alebo vlastnosť je to rok úspechu, ak viac, je to výhra. Som o rok bližšie k svojim snom, posúvam sa bližšie k svojej vysnenej budúcnosti a stáva sa z nej prítomnosť. Je krásne žiť aj napriek prekážkam, ktoré nás z času na čas navštívia.
Z minulého roka si prenášam mnoho dlhodobých cieľov a úloh. Chcem sa stále zlepšovať vo fotografií, s ktorou som stále tak pozadu. Dúfam, že si našetrím na nový foťák a ten mi pomôže sa zlepšiť. Chcela by som sa venovať viac aj videám a byť viac aktívna. Chcem sa naučiť nové techniky zdobenia a ak budem na tom po finančnej a časovej stránke dobre, rada by som skúsila aj prácu s čokoládou, ako som sa naučila na kurze. Na blog chcem pridávať raz týždenne aj keď viem, že vždy sa to nedá. Plánujem piecť viac tôrt a samozrejme sezónne. Chcem pracovať a zarobiť si na sebarozvoj, pretože to sú momentálne najlepšie využité peniaze. Chcem menej stresovať a viac sa tešiť z maličkostí. Chcem prežiť krásny rok 2020.
Touto tortou som chcela ukončiť rok 2019, ale osobné ťažkosti mi to nedovolili, tak ňou otváram nový rok. Milujem kombináciu pomaranč - čokoláda a jedno ráno som prepadla čaru kombinácii pomaranč - nutella. Skrátka som si natrela chlieb nutellou a k tomu som si nakrájala pomaranč. Hneď mi v hlave zasvietilo a predsavzala si, že upečiem takú tortu a pridám k tomu krásnu chuť a vôňu perníkového korenia. Olalaaa, to je kombo! Ako dekoráciu využijete zvyšné medovníčky alebo tie, ktoré nestihli zmäknúť. Na torte krásne zvláčnejú. Pôvodne som medovníky robiť ani nechcela, ale zmyslela som si robiť túto tortu, ktorú som už videla toľko krát na internete a tak sa mi páči!, že som nejaké upiecť musela. Náhodou som natrafila na kváskový recept a tak som ho trochu prerobila po svojom a musím povedať, že sa vydarili. Do budúceho roku si musím kúpiť pekné zimné vykrajovátka a hlavne krásne domčeky! 
Do korpusu som omylom pridala veľa kakaa, preto mám korpus taký hutný, tak som ho v recepte ubrala na 10 g a s tou gramážou to bude tip top. Vyskúšajte a neoľutujete. Je to skvelá dobrota!
PS: Sladký Nový Rok!!!


Recept (22cm):
  • korpus:
  • 5 vajec
  • 180 g kryštálový cukor
  • 10 PL horúca voda
  • 290 g hladká múka
  • 10 g kakao
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • pomarančový curd:
  • recept tu↑
  • krém:
  • 400 g smotanová nátierka
  • 250 g jemný tvaroh
  • 200 ml smotana na šľahanie
  • 100 g roztopenej čokoláda
  • 3-4 PL Nutella
  • 2 PL kakao
  • práškový cukor podľa chuti
  • dekorácia:
  • medovníky
Na korpus si vymiešame žĺtky s cukrom do peny. Pridáme horúcu vodu a postupne preosiate sypké suroviny. Na záver zľahka primiešame vyšľahané bielky a cesto vylejeme do vystlanej formy papierom na pečenie. Pečieme pri 175° C cca 30 minút. Necháme vychladnúť.
Krém je extrémne jednoduchý. Všetky suroviny spolu vyšľaháme na hladký krém. Pozor však pri pridávaní čokolády, tú najskôr zmiešajte s trochou krému a až potom pridajte do ostatnej zmesi. 
Korpus prerežeme na 3 alebo 4 časti a každú časť môžeme poliať pomarančovou šťavou, rozotrieme naň krém a s cukrárskym vreckom "pofŕkame" pomarančový curd. Zvyškom krému potrieme vrch a boky torty a dáme zachladiť. Ako dekoráciu použijeme medovníčky. Sladkú chuť!








You May Also Like

0 komentárov