Používa službu Blogger.

Lávový koláč.

by - piatok, januára 24, 2020

Aj vy mávate občas tak neskutočnú chuť na čokoládu, ale samotná čokoláda ju skrátka nezaženie? Mne sa to stáva často a v poslednom období sa pre mňa čokoláda stáva jednou z najpotrebnejších surovín na život. Nie že by to tak nebolo stále, ale po dobu pár týždňov je to až prehnaná potreba. Nuž ale nesťažujem sa. Ja si to užívam, ja sa cítim dobre...
Lávový koláč som už kedysi dávno už robila. Nepodaril sa mi ani na 3. pokus, tak som si od neho musela dať pauzu, aj keď chuť naň bola obrovská. Problém bol v tom, že mi nešli vyklopiť. Čím to bolo si nedovolím zhodnotiť, bolo to predsa tak dávno. Čakaniu som ale povedala dosť a skúsila recept, ktorý sme používali v škole na trochu iný dezert. Tu v Anglii sa tomuto koláču hovorí "Fondant" nebo "Chocolate Fondant". Pôvodom však je z Ameriky, kde vznikol až niekedy v 80. rokoch úplnou náhodou. Skrátka jeden pánko vytiahol nedopečený koláč a spravil z toho dielo. Vďaka Bohu za omyly.
Príprava je veľmi jednoduchá a v podstate aj rýchla. Jediné v čom sa dezerty líšia je pomer múky. Našla som aj recept, kde do cesta išla len 1 PL múky, čo mi už príde dosť riskantné, hlavne keď dezert pečiete 1. x. Najdôležitejšie a najzložitejšie je vychytať dobu pečenia, aby koláč neklesol (nedopečený) a aby bol vnútri tekutý. Koláčiky sa pečú na vysokej teploty, aby dostali šok a tým sa predišlo prepečeniu. V rúre im stačí zotrvať naozaj len pár minút. Vyklopte ich ešte teplé a ihneď si na nich pochutnajte so zmrzlinou či šľahačkou a ovocím.
Dezert je výborný aj pre návštevy. Cesto v miskách len schovajte do chladničky a upečte až v pravý čas. Môžete si ich aj upečené zamraziť a ak na jeden dostanete chuť, oživte ich v mikrovlnke či rúre. Takto si budete môcť na tejto dobrote pochutiť kedykoľvek. 


Recept ( 8-10 ks):
  • 125 g maslo
  • 125 g čokoláda
  • 70 g kryštálový cukor
  • 125 g (2 ks) vajce
  • 50 g (2-3ks) žĺtky
  • 70 g hladká múka
  • 10 g kakao
Maslo s čokoládou rozpustíme nad vodným  kúpeľom. Medzitým vyšľaháme vajíčka + žĺtky s cukrom do peny. Za stáleho miešania prilejeme čokoládu s maslom. Nakoniec jemne primiešame aj preosiatu múku s kakaom. 
Sklenené/porcelánové misky si vymastíme poriadne maslom a vysypeme kakaom alebo múkou. Naplníme ich do 3/4 cestom a pečieme pri 200 °C cca 7-10 min. Ešte horúce vyklopíme na tanier, posypeme cukrom a podávame s ovocím či zmrzlinou. Hriešne sladkú chuť!






You May Also Like

0 komentárov