Používa službu Blogger.

Orechový bielkový chlebík.

by - nedeľa, januára 12, 2020

Tak čo? Už ste si zvykli na rok 2020? Zaradili ste sa naspäť do posviatočnej rutiny? A ešte ste neporušili svoje predsavzatia? Ja sa musím priznať, že môj začiatok roka nie je extra vydarený. V hlave mám trilión myšlienok, ktoré sa dobre že medzi sebou nepobijú. Teším sa, ale zároveň bojím. Neviem, čo mám čakať a ani to vedieť asi ani nechcem. Dôležité je ale ísť stále vpred a nevzdávať sa. Tak na to myslite aj vy. A s tými predsavzatiami si starosti moc nerobte, s dobrými vecami môžete začať kedykoľvek.
Predpokladám, že väčšina z nás už vianočné koláče dávno zjedla a doma zostali len suchotiny, ktoré nikto neľúbi. U nás sme takto vždy obchádzali medvedie dlabky a vanilkové rožky. Naša rodina je skôr na tie "mokré" koláče, ktoré sa zjedli skôr než skončili sviatky a tie suché sa dojedali ešte mesiac. Nastáva čas hladomoru, respektíve diet, ktoré nie vždy prežijú prvý mesiac. Ak ste však človek vyrovnaný a v chladničke vám z pečenia zostalo pár bielkov a aj trochu orechov nájdete, mám pre vás super recept. 
Orechový bielkový chlebík je celkom známy, ale ak ho nepoznáte, ja vám ho predstavím. Chrumkavý, sladučký tak akurát, s krásnou orechovou mozaikou. Spotrebujete všetky zvyšné bielka a máte dobrotu ku kávičke či len chrumkanie k filmu. Aj keď na suché koláče nie som, tieto mršky suché by som jedla do nemoty. Mmmm ,tak křupavé...

A prečo sa tomu hovorí chlebík? N-e-t-u-š-í-m-!


Recept (2 formy):
  • 6 bielkov (180-200g)
  • 200 g práškový cukor
  • 200 g hladká múka
  • 300 g mix orechov
Bielka šľaháme mixérom a postupne prisypeme práškový cukor. Sneh musí byť poriadne tuhý a lesklý. Opatrne zamiešame preosiatu múku a nakoniec celé orechy. Rozdelíme do 2 foriem na biskupský chlebík a pečieme pri 170 °C cca 20-30 minút alebo dokým na špáratko neukáže, že je chlebík hotový. Necháme vychladnúť a následne krájame ultra tenké pláty, najtenšie aké sa dá a ukladáme na plech. Plátky sušíme pri 150 °C do zlatista. Udržujeme v uzatvárateľnej nádobe. Sladkú chuť! 

 


You May Also Like

0 komentárov