Používa službu Blogger.

Kakaovo-Earl grey bábovka.

by - pondelok, apríla 08, 2019

Opät sa blížim k veľmi stresujúcemu obdobiu, ktoré som si spravila stresujúce sama, len ja, za všetko môžem JA! Moja vina, moja vina, moja preveľká vina. Posledný mesiac v škole a ja som si opäť všetko nechala na poslednú chvíľu. Aké hlúpe, pošetilé, nedospelé... Áno, je to tak, ale ja sa skrátka nedokopem k niečomu, dokým mi nehorí za zadkom. Vždycky načnem jednu prácu, ktorú mám hotovú skôr (zvyčajne je to predmet, ktorý ma baví najviac) a na ostatné sa jednoducho vykašlem. Čo so mnou (keď ma tie predmety nebavia a písanie tých prác mi privádza ešte väčší stres)? Mám pred sebou ťažké obdobie rozhodovania, či sa odhodlám ísť do tretieho ročníka, alebo to v klude ukončím druhým a pôjdem za tým, čo ma baví viac. Veru, ale bez sladkostí to nepôjde...
Farba tejto bábovky odzrkadľuje moje pocity a jej zemitá silná chuť sa perfektne hodí k mojej nálade. Posledné týždne sa tu v UK vystriedali všetky ročné obdobia, ale tento týždeň nám opäť nastala krutá zima. Na deň. Potom prišla opäť jeseň. V takomto počasí ma to berie piecť a pri čom sa najviac človek zahreje? Pri pečení a pri čaji. Inu, spojila som obe dokopy a vyšla z toho kakaová earl grey bábovka. Tým, ktorí preferujú vláčne bábovky táto sedieť nebude, ale milovníkom čierneho čaju sa zapáči. Opäť kombinácia čierneho čaju a pomarančov nesklamala (ako v cupcakes) a s pridaním bielej čokolády na polevu sa všetko krásne dokončilo. Jednoduchá, rýchla a výborná k čaju a vetru za oknami. A ja utekám robiť niečo do školy (POMOOOC). Pá!


  • 200 g kryštálový cukor
  • 3 vajcia
  • 100 ml olej
  • 300  ml mlieko
  • 4 vrecúška čierneho čaju Earl Grey
  • 250 g hladká múka
  • 50 g kakao
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 2 ČL sóda bikarbóna
  • štipka soli
  • 2 PL pomarančový krém / marmeláda
Najprv si necháme zovrieť mlieko s čajovými vrecúškami, necháme vychladnúť a vyberieme vrecúška z mlieka. Celé vajíčka vymiešame s cukrom. Pridáme olej a premiešame. V druhej miske si navážime múku, kakao, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a soľ. Postupne pridávame múku na striedačku s mliekom. Nakoniec zamiešame do cesta pomarančový krém alebo džem, ktorý spraví bábovku vláčnu. Vylejeme do pripravenej formy a pečieme pri nižšej teplote 150 °C cca 40 minút.
Na záver môžeme poliať bábovku ganache z bielej čokolády. (Cca 100 g čoko zalejeme 80 g horúcej smotany na šľahanie a miešame do spojenia, ja som do svojej dala aj 1 ČL pomarančového džemu). Sladkú chuť!







You May Also Like

0 komentárov