Používa službu Blogger.

Rebarborovo-jahodové cupcakes.

by - pondelok, apríla 15, 2019

Čaute kamoši!!
Je to možné, že už zas ide Veľká Noc?! Tento rok zostávam tu v UK a vôbec nemám pocit, že nejaké sviatky prichádzajú. Veľká noc, Veľká noooooc... nič. Nie, počkajte, niečo cítim... STRES! Ani by ma to tak nestresovalo, keby po veľkonočných prázdninách neodovzdávam 2 veľké práce a ešte len som ich začala písať. Prečože som taká neproduktívna? Búria sa vo mne argumenty a dôvody, ale ani jeden sa nehodlám vysloviť nahlas, pretože ani jedným som si neni 100% istá. Isté ale je, že na iné veci dokážem byť produktívna až až. Veď dnes som od 8 hore a stihla som nákup, napiecť, nafotiť a dokonca po sebe aj upratať. Teraz píšem článok a od 5 idem do práce a to sa dnes veru necítim vo svojej koži a pozrime sa, čo som všetko zvládla. Kiež by bol každý deň ako tento i keď nie všetko sa mi podarilo...
Pôvodná myšlienka, ktorá sa vo mne zrodila, bola upiecť nejaké cupcakes a ozdobím ich ako košík. Vyhľadávaním na internete som zistila, že tento nápad nenapadol prvú mňa, ale koniec koncov ma to utvrdilo, že to vyzerá dobre a skúsim to. Plánovala som na jar urobiť niečo s rebarborou, tak som pošpekulovala príchute a k rebarbore som pridala jahody a mandle. Mňam! Trochu som to s tou rebarborou prehnala a cesto plávalo v rebarbore. Nevadí, aspoň majú viac chuti. Čo ale vadilo, a nedalo sa zachrániť, je moja nešikovnosť. Všetko krásne prichystané, dokonca som našla parádnu špičku na zdobenie, ale tie cupcakes som upiekla príliš nízke a vyrobiť tam vzor košíka bolo pre mňa nemožné. Horko ťažko som zaplakala (a ešte ťažšie zahrešila) a nastala improvizácia. Ako sa hovorí, v jednoduchosti je krása, a mne sa jednoduchosť páči, zatočila som na vrch len krém a dozdobila troškou "hliny" a vajíčkami. Tento štýl zdobenia som použila aj pred rokom na cupcakes s bielou čokoládou a aj napriek tomu, že už je to taký veľkonočný klasicizmus v kruhu foodblogerov a cupcake-árov, mne sa to veľmi páči a je to veľmi zlaté. Aj keď sa mi môj pôvodný plán nepodaril, s fotkami som spokojná a to sa u mňa nestáva často. Síce stále sa nehrabem na Story of the cake, Stvory z kuchyne, Dottku či LaPetit (a mnoho ďalších), nachádzam si svoj vlastný štýl, ktorý ma baví a zlepšujem sa. Chcelo by to už tú moju vysnenú dokonalú zelenú kuchyňu! Raz bude a to potom budú fotky!!! 


  • 150 g kryštálový cukor
  • 90 g maslo
  • 2 vajcia
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 200 g múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1/2 ČL soľ
  • 150 ml mlieko
  • cca 6 jahôd
  • 1 - 1,5 ks rebarbora
  • 2 ČL škrob
  • 50 g mandľové lupienky
Roztopené maslo vymiešame s cukrom a následne primiešame vajíčka a extrakt. V druhej miske si navážime múku, prášok do pečiva a soľ, a na striedačku s mliekom pridávame do cesta. Rebarboru a jahody si umyjeme a nakrájame na malé kúsky (môžme použiť misku od sypkých surovín). Obalíme ich v škrobe a spolu s mandľami primiešame do cesta. Cesto rozdelíme do papierových košíčkov a pečieme na 160 °C cca ... minút.

  • 200 g mascarpone/ smotanová nátierka
  • 100 g tvaroh
  • práškový cukor podľa chuti
  • vanilkový extrakt/ citrónová šťava
Na krém si vymiešame mascarpone s tvarohom a cukrom a podľa toho, či chceme krém vanilkový alebo skôr svieži citrónový pridáme príslušnú ingredienciu. Krém striekame s ozdobnou špičkou a ozdobíme podľa fantázie. Sladkú chuť!







You May Also Like

0 komentárov