Používa službu Blogger.

Mandľový koláč s rebarborou.

by - nedeľa, apríla 28, 2019

Po celkom krátkom čase sa k Vám opäť prihováram, opäť s rebarborou. Veľká noc je za nami a to znamená povinnosti.  Posledné týždne moje dni vyzerajú rovnako. Buď som v práci, čo som teraz stále, alebo sa topím v knižnici vo veľmi podivných slovách a mojich prácach. Obávam sa, že ešte pár týždňov to takto budem musieť prežiť a potom nastane zas iná realita, dúfam že príjemnejšia. 
Poviem Vám taký príbeh. Istá dievčina mala navyše rebarboru v komore a tak si povedala, že upečie tart. Ráno si zarobila na cesto a poctivo čakala kým vychladne, aby ho mohla vyvaľkať. Všetko išlo podľa plánu, až dokým nedala tart do tej najhoršej rúry na svete. Vie mi niekto povedať, na čo myslel človek, ktorý vymyslel rúru, ktorá hreje priamy oheň len zospodu?!!! Po tom, ako sa dievčine cesto upieklo len zo spodu a dala na 5 minút ohrev zhora (gril) jej tartový košík zhorel. Veľmi dlho sa zamýšľala nad tou otázkou. Prečo? Aká je v tom logika? V čom tkvie ten fígeľ? Na nič neprišla a musela sa zmieriť s faktom, že tá rúra je na nič a hocčo sa v nej upiecť nedá. Zbohom macarons, zbohom zložitejšie recepty, zbohom chlebík opečený rovnomerne zo všetkých strán...
Predsa len, rebarbora mi stále vystávala a musela som s ňou niečo spraviť a aj so surovinami, ktoré som si kúpila na tart. Rebarbora, mandle, zázvor, citrón a zvyšná smotanová nátierka, to všetko zavadzalo a potrebovalo to ísť preč no a keďže nemám moc času posledné dni, musí to byť rýchle a jednoduché. BUM! Mandľový koláč s rebarborou je na svete. Pustili sme sa doňho ešte za tepla. Och, ako mi takéto jednoduché koláčiky pripomínajú domov. Ideálny ku kávičke či čaju, hotový za hodinku. A verte mi, ten zázvor tam postrúhať chcete. Ani ja som neverila, že sa hodí k rebarbore, ale v malom množstve neublíži ani tomu najväčšiemu odporcovi zázvora. Magic!  No a keď ste taký mlsní ako ja s mojim milým, skúste si ho dať ešte teplý aj s vanilkovou zmrzlinou! Božíííí!
PS: och, orgováááán!!!


  • 115 g maslo
  • 130 g kryštálový cukor (70g biely, 60 g trstinový)
  • 2 vajcia
  • šťava z 1/2 citrónu
  • kúsok zázvoru
  • 130 g smotanová nátierka
  • 145 g hladká múkaa
  • 35 g mleté mandle
  • 1 poriadna ČL prášok do pečiva
  • štipka soli
  • 3 ks rebarbory
  • mandľové lupienky 
  • práškový cukor na posypanie
Rúru si predhrejeme na 170°C. Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom. Ja som pridala aj hnedý pre výraznejšiu chuť. Postupne primiešame vajíčka, šťavu z citrónu, postrúhaný zázvor a smotanovú nátierku. V druhej miske si spolu zmiešame múku, mleté mandle, prášok do pečiva a soľ, a postupne zamiešavame do cesta. Vznikne nám husté cesto, ktoré rovnomerne rozotrieme do vymastenej tortovej alebo tartovej formy. Rebarboru umyjeme a nakrájame na menšie kúsky (pásiky). Na vrch cesta rovnomerne poukladáme rebarboru a posypeme mandľovými lupienkami. Pečieme, dokým nám špajdlový test neukáže, že je koláč hotový. Po vychladnutí posypeme práškovým cukrom. Sladkú chuť!





You May Also Like

0 komentárov