Používa službu Blogger.

Jablkové poháriky.

by - utorok, novembra 13, 2018

Tento rok je pani jeseň v Anglicku veľmi prívetivá. Sem tam zaprší, sem tam nás prevetrá studený vietor, ale inak je slnečno a príjemne jesennô. Samozrejme sme už museli vytiahnuť kabáty, ale nájdu sa aj také individuá, ktoré vidíte kráčať po ulici v krátkom tričku a dosť často sú to malé deti. Napríklad včera som na zastávke pozorovala zakutanú matku v perovej bunde s jej dcérou oblečenou len v uniforme. Zrejme sa riadia pravidlom: otužuj odmalička a ušetríš na kúrení.
Ale spät k pečeniu. Jablkové poháriky som mala v hlave už od augusta, ale až teraz som sa k ním dostala. Pred tým nad nimi zvíťazil klasický jablkový koláč a na rad sa dostali až ako druhé v tohtoročnom jesennom jablkovom pečení. V anglicku majú termín "comfort food" čo znamená jedlo, ktoré vo vás vyvolá príjemné spomienky, pocit pohodlia a je to skrátka jedlo, na ktoré sa môžeš zakaždým spoľahnúť. Pre mňa, okrem iného, sú takým jedlom aj jablká so škoricou. Keď si predstavím túto kombináciu, hneď beriem do rúk deku a čaj, a za oknami si predstavím dunivý vietor a zvuk dažďa. OCH! Dezertov s touto kombináciou je mnoho, no ak chcete skúsiť niečo rýchle a menej náročné, určite vám odporúčam tieto poháriky.
Predstavme si teda túto mňamku trochu bližšie. Škoricové sušienky tejto známej značky nemusím ani predstavovať. Sú neskutočne dobré, prevoňané škoricou a ideálne do jablkových dezertov. V pohárikoch sú zmiešané s nasekanými orechami a poliate slaným karamelom. Komu slaný karamel nešmakuje (nevieš čo je dobré!) tak si ho spraví bez soli. Jablkový kompót je tiež riadne prevoňaný škoricou a trstinovým cukrom. Týmto spôsobom som zachránila jablká, ktoré som kúpila, že nech máme vitamíny, a skončili aj tak v koláči lebo boli veľmi kyslé. Ja aj keď chcem jesť trošku zdravšie, tak sa mi to nepodarí. Ani v šľahačkovej vrstve nesmie chýbať škorica a podľa vlastnej skúsenosti by som vám radila dať menej cukru alebo žiadny, kedže dezert je už aj tak veľmi sladký. Určite by som aj radila použiť menšie poháre, pretože ja som ich dala do cca 3-decových a na jednu porciu je toho naozaj veľa. Neváhajte a skúste aj vy tento nepečený dezert prevoňaný jeseňou. 


  • jablkový kompót:
  • 4 jablká
  • 5 PL trstinový cukor
  • 1/2 citrónu
  • 40 g maslo
  • 2 ČL škorica
  • posýpka:
  • 5 ks škoricových sušienok
  • 100 g mix orechov (ja som dala pekanové a vlašské) 
  • šľahačka:
  • 300 ml smotana na šľahanie
  • práškový cukor podľa chuti
  • 1 ČL škorica
  • slaný karamel
Najprv si pripravíme jablkový kompót a slaný karamel, aby nám stihli vychladnúť. Jablká si ošúpeme, očistíme a nakrájame na malé kocky. Varíme ich v hrnci spolu s ostatnými ingredienciami za občasného miešania do zmäknutia. Medzitým si pripravíme slaný karamel podľa receptu na mojom blogu. Oboje necháme vychladnúť.
Zatiaľ si nasekáme sušienky (Tip: ak nemáte škoricové sušienky, tak môžete kludne použiť maslové a do zmesy len pridáte škoricu) a orechy na malé kúsky a vyšľaháme smotanu s cukrom (ak chcete aj so škoricou).
A môžme ísť skladať. Aby sa nám lepšie pracovalo, šľahačku si prenesieme do cukrárenského vrecka. Na spodok pohára nanesieme vrstvu šľahačky, ktorú posypeme posýpkou a polejeme následne karamelom. Ďalšia vrstva sú jablká a na ne opäť šľahačka. Posledné poschodie je posýpka poliata karamelom. Necháme odležať v chladničke a s chuťou sa pustíme do týchto jeseňou prevoňaných pohárikov. Sladkú chuť!
Z tejto dávky mi vyšli 2 väčšie poháre.








You May Also Like

0 komentárov