Používa službu Blogger.

Slaný karamel.

by - pondelok, augusta 07, 2017

Som závislá! A je to vonku... závislá na karamele. Tá sladká chuť na jazyku ma robí šťastnou. Karamel je ako čierna farba, hodí sa k všetkému... skoro všetkému. Ale ako teraz premýšľam rýchlo, neviem na nič prísť k čomu sa nehodí. Pre mňa je karamel v rebríčku obľúbených príchutí na vysokom mieste. Veď, kto by ho nemal rád? Síce je sladký, ale keď si ho dáte len za lyžičku, tak sa nič nestane.
Slaný karamel sa dostal do povedomia len nedávno. Dlho som sa ho bála vyskúšať a dokonca som ho aj odsudzovala. Ako to už len môže chutiť? Soľ a sladké?! Všetci, čo ešte neochutnali toto sladko-slané priateľstvo, majú voči nemu predsudky. A to je v poriadku, človek sa bojí nových vecí. No ale akonáhle ho človek ochutná, predsudky sa rozplynú a zostane len sladko-slaná chuť karamelu v ústach. Aká pochúťka.
No a čo je lepšie, keď si ho môžeme pripraviť aj doma a budeme ho mať stále po ruke? 
Spravím si palacinky a dám si naň karamel.
Spravím si wafle a dám si naň karamel.
Idem robiť koláč a dám doňho karamel.
Mám chuť na karamel a dám si za lyžičku karamelu z chladničky.
Tu nie je cesty späť a verím, že som vám spravila chuť na karamel, pretože pri písaní tohto príspevku som aj ja dostala chuť. Idem si dať výlet do chladničky. Dozkaramelizovania!




  • 1/2 dcl voda
  • 180 g kryštálový cukor
  • 150 ml smotana na šľahanie
  • 50-80 g masla
  • 1 ČL soľ (morská)
Do hrnca nalejeme vodu a cukor a dáme variť. Hmotu nemiešame, iba hrncom môžme trochu pošibrinkovať a trochu to zamiešať. Počkáme, kým nezačne zmes tmavnúť. Keď začne, občas premiešame a odstavíme z ohňa. Opatrne prilejeme smotanu na šľahanie a premiešame. Nakoniec pridáme kocku masla a soľ. Prelejeme do nádoby, kde karamel necháme vychladnúť a skladujeme v chladničke. Vydrží 2 týždne (pokiaľ ho dovtedy nezjete). Pred podávaním stačí zohriať v mikrovlnke.






You May Also Like

0 komentárov