Používa službu Blogger.

Čučoriedkové waffle.

by - nedeľa, augusta 20, 2017

Som typ človeka, ktorý bez raňajok nevykročí z domu. Zastávam pravidlo, že raňajky sú najdôležitejšie jedlo na svete dňa. V skutočnosti moje rána nevyzerajú moc ružovo, hlavne čo sa jedla týka. Väčšinou človek siahne po najrýchlejšej alternatíve a rýchlo sa natlačí len s vidinou uspokojiť ranný hlad. Veď prečo by si mal radšej skôr vyliezť z postele, ako sa potom nahánať? 
Občas si prajem, aby som bola ranné vtáča. Tí to majú v živote o kúsok ľahšie... aspoň tie rána. Vstávajú za svitania, čo už by som brala ako výhodu č. 1. Stihnú toho viac, majú dosť času na prípravu a všetko potrebné a od rána sú pozitívne naladení, lebo nie sú otrávení z toho, že museli vstávať. Aspoň tak si ja predstavujem "ranné vtáča". V pokoji si pripraví kráľovské raňajky a s pôžitkom a chuťou ich zje, a dokonca stihne ešte po sebe aj upratať. Dokonalá predstava dokonalého rána. Prečo nemôžu byť každé rána také krásne ako si ich predstavujem? V kútiku duše cítim, že niekde hlboko vnútri som aj ja to "ranné vtáča" a už len musím počkať, kým sa vyliahnem.
Ja proste milujem raňajkové jedlá! Je niečo lepšie ako palacinky, waffle, lievance, kaše, pudingy, jogurty, ovocie, praženica, musli, guličky s mliekom, omeleta, bábovka, ...??? Ťažko by človek hľadal niečo lepšie. Raňajkové jedlá by som jedla od rána do večera a len raz za čas by som si dala "poriadne" jedlo, pretože ľúbim aj iné. 
Ale poďme na recept. Čučoriedkové waffle! Mňam, mňam, mňam... Úžasné raňajkové jedlo, plné energie a radosti z rána. Príprava nezaberie veľa času ak si pripravím čučoriedkovú polevu v predstihu a ráno ju len zohrejem, tak sú waffle hotové do 10-15 minút a zjedené za 2. Také sú dobré. 
Musím povedať, že mňa trochu potrápili. Čučoriedky v ceste boli zrejme moc veľké a 3. dvojica sa mi vo woflavači začala priliepať a potom to šlo už len dole vodou. Bola chyba, že boli čučoriedky moc veľké? Alebo som ich tam vôbec nemala dávať? Neviem, ale nabudúce ich tam nakrájam na menšie kúsky a uvidím čo to dá. Alebo to skúste vy a dajte vedieť ako ste dopadli. 
Čučoriedková omáčka/poleva ma úplne dostala. Tak sladunká a k tým waffliam ideálna! Čučoriedky som mala od milého deduška z trhu a boli výborné. No a šľahačka na vrch nesmie chýbať. Za ušami som sa zalizovala a ešte keď som to jedla na balkóne na mojom krásnom balkónovom sete, no hotová rozprávka. Ale musím sa vám priznať... nebolo ráno, ale predstavovala som si, že je ak to ospravedlním. Musím si sľúbiť, že raz si také spravím aj ráno a budem raňajkovať na balkóne, pretože jedenie na balkóne alebo v prírode je tak krááááááásne!!

P.S. A viete čo je najlepšie na raňajkových jedlách? Že sa môžu jesť počas celého dňa a stále budú úžasne.💙💜💛



  • 250 g hladká múka
  • 1 prášok do pečiva
  • 1/2 KL soľ
  • 3 PL kryštálový cukor
  • 200 ml mlieko
  • 150 g grécky jogurt
  • 3 vajcia
  • 60 g maslo
  • 100 g čučoriedky (čerstvé/mrazené)
Sypké suroviny spolu zmiešame a dáme bokom. V druhej miske vymiešame spolu mlieko, jogurt a vajcia. Pridáme roztopené maslo a postupne prisypávame sypkú zmes. Nakoniec primiešame čučoriedky. (ak sú veľké, radšej ich nakrájajte na menšie kúsky aby sa nepriliepali na formu ako mne)
Lejeme primerané množstvo do rozohriateho waflovača a hotovo.
  • 150 g čučoriedky
  • 1 citrón
  • 100 ml a viac bazový sirup
  • 2 KL kukuričný/zemiakový škrob
Umyté čučoriedky sa dáme do hrnca variť spolu s citrónovou šťavou z 1 citróna a bazovým sirupom. Keď začne hmota vrieť pridáme škrob a miešame, dokým hmota nezhustne a nezačne vrieť. Ak je zmes príliš hustá a "neleje sa", pridáme ešte sirup alebo čistú vodu.
Čučoriedkovú polevu lejeme ešte tepú na waffle a ozdobíme šľahačkou. Dobrú chuť!








Ospravedlňujem sa za slohovú prácu, ale raňajky, waffle a predstava ideálnych rán ma pohltila natoľko, že som nevedela prestať.

You May Also Like

0 komentárov