Používa službu Blogger.

Škoricové muffáky.

by - sobota, novembra 03, 2018

Och, opäť som sa dlho neozvala. To viete, život. Na týždeň mi prišli kamky a kvôli práci som ani na ne nemala dosť času. Užili sme si ale pekné chvíle v tejto cudzej krajine. S nimi som ochutnala po prvý krát "english breakfast", znovu som si dala fish and chips a navštívila som s nimi Londýn. Londýn je krásne mesto plné možností a inšpirácie. Všetky tie kaviarne a cukrárne by som za radom túžila navštíviť a ochutnať ich dezerty, inšpirovať sa a vyskúšať niečo nové. Bohužiaľ, to mi moja peňaženka zatiaľ neumožňuje. Pobehali sme ale pamiatky a ja som behla aj do obchodíku s cupcakes mojej youtube inšpirácie "Cupcake Jemma". Koláčiky boli chutné, len maslový krém na vrchu bol hrozne sladký.
Pri príležitosti tejto londýnskej výpravy som chcela niečo napiecť. Z každej strany na mňa kukali škoricové slimáky a sama som na ne dostala chuť. Predsa som ale chcela spraviť niečo iné, zaujímavejšie a tak mi napadlo, že tie slimáky dám do muffinového plechu! Takže to budú škoricové slimáky v tvare muffín.... MUFFÁKY!! Celá nadšená týmto nápadom som sa pustila do pečenia. Prvý krát som si skúsila miesiť kysnuté cesto ručne a na prekvapenie, veľmi ma to bavilo. Vždy som mala pred ním rešpekt, pretože ešte mi nikdy samej (bez pomoci) nevyšlo. Použila som sušené droždie, pretože čerstvé som v obchode ešte nevidela. Neviem ako by sa pomer zmenil, keby ste chceli dať do receptu čerstvé droždie, nezisťovala som to, ale ak viete, určite mi dajte vedieť, nech aj ja som o čosi múdrejšia.
Cesto mi nakyslo parádne, zatočila som ho a šupla do rúry. Bola som veľmi milo prekvapená, keď som videla, ako mi tie muffáky rastú pred očami. Vyzerali skrátka úžasne. Mala som obav po mojich predošlých skúsenostiach, či budú vnútri dopečené, ale všetko bolo v poriadku a mohlo sa konzumovať.
Do svojich som mohla dať viac cukru aj škorice, ale kamarátkam chutili a z toho mi srdce plesalo do výšin. Cesto je mäkučké a so škoricou vytvárajú úžasný jesenno-zimný recept. #teamškorica 
No a viete čo? V Londýne som v jednom výklade krásnej pekárne uvidela "moje" muffáky. Ja zrejme dieru do sveta nespravím... 

  • cesto:
  • 250 ml mlieko
  • 7 g sušené droždie 
  • 2  vajcia
  • 80 g kryštálový cukor
  • 1 ČL soľ
  • 75 g maslo
  • 580 g hladká múka
  • náplň:
  • 110 g maslo
  • 5 PL trstinový cukor
  • 2 PL škorica
  • poleva:
  • 150 g smotanová nátierka
  • 3 PL trstinový cukor
  • 3 PL mlieko
  • 50 g maslo
Do vlažného mlieka rozsypeme sušené droždie a necháme chvíľu odstáť/nakysnúť. Medzitým si roztopíme maslo, navážime cukor a soľ a rozbijeme vajíčka. Všetko to pridáme do mlieka a poriadne premiešame. Prisypeme múku a všetko spolu zmiešame. Keď už je všetko ako tak zmiešané, necháme cesto na 5 minút odstáť. Múka absorbuje tekutinu a bude sa nám lepšie pracovať. Potom cesto vymiešame buď pomocou mixéra alebo ručne na hladké cesto, odlepujúce sa od misky. Cesto bude stále lepkáve, ale žiadnu ďalšiu múku nepridávajte. Vložíme do vymastenej misky a necháme kysnúť, dokým nezdvojnásobí objem. 
Medzitým si pripravíme náplň. Zmäknuté maslo miešame s cukrom a škoricou do nátierkovej konzistencie. Stačí vám na miešanie lyžica. Cesto po nakysnúti prehodíme na múkou vysypanú dosku, vyvaľkáme na cca 1 cm hrúbku do tvaru obdĺžnika a natrieme naň rovnomerne pripravenú náplň. Pozdĺžne zrolujeme a nakrájame na 2-3 cm slimáky, ktoré vkladáme buď priamo do vymasteného muffinového plechu alebo do plechu vystlaného papierovými košíčkami. Takto ešte necháme slimáky 15 min. nakysnúť a šup s nimi do rúry na 180 °C.
Poleva je jednoduchá. Zmäknuté maslo premiešame s ostatnými surovinami a potierame ňou ešte teplé muffáky. Sladkú chuť!








You May Also Like

0 komentárov