Používa službu Blogger.

Perníkové brownies s hruškami a orechmi.

by - streda, októbra 17, 2018

Ahojte kamoši! Pri rozmýšľaní, čo upečiem tento týždeň, som prišla na veľmi zaujímavú vec. Keď si poviem v hlave slovo "október", v hlave sa mi zjavia hrušky. Veľmi podivuhodný úkaz vážení. Takže som mala jasno. Bude to hruškový koláč, veď predsa hrušky nemôžem vynechať v jesennom pečení. Ale aký koláč? Brázdila som internet a žiaden koláč sa mi nepozdával. Dúmala som hútala až som vymyslela toto: Perníkové brownies s hruškami!
Piecť s hruškami je vec neľahká. Hrušky sa nie ku všetkému hodia a nie každému v koláči chutia. Ja som s hruškami kamarátka, veď aj postavu mám celkom na hrušku (stehná jak kulturista a prsia nikde). Aj v tomto brownies mi chutia aj keď musím uznať, že lepšie chutia asi surové. Môjmu drahému tam nechutili a vôbec ho za to neviním. Skrátka, hrušky nie sú podľa každého gusta. Predsa, ak máte veľa hrušiek na záhradke, spotrebovať 4 hrušky do brownies je záchrana.
Recept na brownies som zámerne upravila, aby bolo viac koláčové (cakey) než vláčne (fudgy). Dôvod je taký, že síce som chcela piecť brownies, ale v hlave mi stále vírila otázka: "Čo ti vírí?" "Ako zareaguje hruška s vláčnym brownies?" Preto som pre kúsky hrušiek vybrala koláčovejšie prostredie brownies, aby sa cítili dobre a boli v ňom šťastné. Perníkové korenie moc neprerazilo chuť čokolády, preto vám odporúčam pridať 2 a viac ČL perníkového korenia. Čo sa týka cukru, je to na vás. Ja mám pocit, že do tohto typu brownies sa svojou jedinečnou chuťou hodí hnedý, ale určite tá chuť nie je drasticky viditeľná ak sa použije obyčajný biely. Orechy som pridala pre doplnenie jesennej atmosféry a koláču dodá ten správny "chrum". Spolu tieto ingrediencie vytvorili chutný jesenný dezert hotový za pár minút a ja opäť sním ako si ho polievam slaným karamelom. #saltedcaramellover
PS: Ak vynecháte hrušky, máte úžasné perníkové brownies. 



  • 150 g čokoláda
  • 200 g maslo
  • 150 g trstninový cukor
  • 4 vajcia
  • 250 ml mlieko
  • 150 g hladká múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1 ČL škorica
  • 2 ČL perníkové korenie
  • 2 PL kakao
  • 3-4 hrušky
  • 100 g vlašské orechy
Čokoládu necháme spolu s maslom rozpustiť nad vodným kúpeľom alebo v mikrovlnke. Primiešame trstinový cukor. Môžete použiť obyčajný, ale pre zvýraznenie chutí som použila trstninový. Po jednom pridáme vajíčka a poriadne premiešame. Ďalej pridáme mlieko a opäť čo? Premiešame. V druhej miske si zmiešame sypké suroviny. Tie na 3x vmiešame do cesta. Cesto vylejeme na menší plech (cca 40x25) a rovnomerne rozotrieme. Hrušky si umyjeme (kto chce nech aj ošúpe) a nakrájame na menšie kúsky/kocky. Orechy takisto posekáme na menšie. Orechmi aj hruškami posypeme vrch brownies a trošku ich pozatláčame do vnútra. Pečieme pri 180 °C.Koláč je hotový do pol hodiny. Podávame ešte teplé so zmrzlinou alebo poliate slaným karamelom. Sladkú chuť!








You May Also Like

0 komentárov