Používa službu Blogger.

Torta "pumpkin spice latte".

by - utorok, októbra 09, 2018

Zdravím vás priatelia! Začiatok školy a práce bohužiaľ značí menšiu aktivitu na blogu. Povinnosti ma dobiehajú a to je ešte len október. Už teraz musím myslieť na to, aké 4 dezerty pripravím na afternoon tea, aký slaný produkt vymyslím na food development a ako sa dostanem domov na vianoce. Pozitívnosť ale zatiaľ víťazí. Celkom rýchlo som si našla prácu, za čo som veľmi vďačná a je len 15 minút ďaleko. Thanks God! V škole je to zatiaľ tiež v pohode, dokým sa neblíži čas skúšok. No a najlepší pocit mi dáva pomyslenie, že som tu už neni sama, ale je tu so mnou aj môj drahý. S ním sa aj tu cítim ako doma.
Jeseň nám už úraduje a ja od radosti neviem, ktoré jesenné suroviny zahrnúť do pečenia. Tentokrát ale zvíťazila tekvica. Z predošlej práce som dostala 3 konzervy tekvicového pyré a čakala som už len na jeseň, kedy ho budem môcť využiť. Pár rokov dozadu sa na trhu objavil obrovský trend "Pumpkin spice príchuť", ktorý odštartoval veľký boom. Na svedomí to má, čo som zisťovala, spoločnosť Starbucks, ktorá prvá prišla s touto príchuťou na trh v podobe "Pumpkin spice latte". Nasledovali ju aj ostatné spoločnosti a všetko sa točilo okolo tekvíc. Ja sa k tomuto trendu vraciam a prichádzam s bohatou "pumpkin spice latte" tortou.
Prečo bohatou? Pretože okrem základu tekvica + káva, som pridala príchute slaného karamelu a pekanov. Musím sa vám ale priznať, že sa mi s touto tortou nedarilo. Síce nadšenie z pečenia bolo obrovské a tešila som sa na koštovku, výsledok bol trochu iný. Neviem či to bolo trúbou alebo nedostatkom času, korpus sa mi nedopiekol. Pri prekrajovaní na druhý deň som zistila, že je v strede ešte surový. S vierou naivca som ho pichla naspäť do trúby, ale snaha bola márna. Predsa som si ale povedala, že koláč dorobím. Totálnym sklamaním som už ale tortu nevytiahla na takú úroveň ako som chcela a z elegantnej torty, ktorú som mala v predstavách, som spravila rustikálnu nedbalú. Núdzový stav si žiadna radikálne opatrenia. Na prekvapenie ale nebola najhoršia. Kávový krém bol výborný a všetky chute k sebe krásne ladia. Keby len ten korpus bol upečený a karamel menej tekutý, bola by som k vám o to zhovorčivejšia a nadšená. 
Najbližšie si musím ísť overiť do Starbucksu, či som sa aspoň trochu trafila do ich produktu a môžem s pokojom duši nazývať túto tortu "Pumkin spice latte". Vám odporúčam sa naladiť na jesennú vlnu a ak sa vám to nedarí, táto torta vám v tom pomôže. No a vy, ktorí neobľubujete chuť kávy nemajte obav! Proste kávu vynechajte a máte úžasnú tekvicovú tortu s cream cheese plnkou. 

  • 110 g maslo
  • 3 vajcia
  • 1 konzerva/ 340 g tekvicové pyré
  • 150 g trstinový cukor
  • 300 g hladká múka
  • 1 PL škorica
  • 1 PL all spices (mletý klinček, muškátový orech, zázvor, koriander) - perníkové korenie má podobné zloženie
  • 1/4 ČL soľ
  • 2 ČL prášok do pečiva
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 350 ml mlieko
  • 3 PL instantná káva
  • za hrsť pekanových orechov alebo iných orechov podľa chuti
V miske si zmiešame roztopené maslo, vajcia a pyré. Ja som mala pyré v konzerve ale pracnejšia alternatíva je si dyňu kúpiť, očistiť, na plechu upiecť/uvariť do mäkka a rozmixovať na pyré. 1 dyňa si myslím že bude až až. Do zmesi pridáme trstinový cukor. Môžete pridať aj klasický biely, ale trstinový koláču dodá lepšiu chuť. V druhej miske si zmiešame všetky sypké suroviny a premiešame. V hrnčeku alebo v mikrovlnke si zohrejeme mlieko (len aby bolo teplé) a rozpustíme v ňom kávu. Striedavo po častiach pridávame sypkú zmes s mliekom. Nemiešame pridlho, len dokým sa všetko nespojí. Nakoniec, ak sme sa rozhodli pridať, primiešame nasekané orechy na malé kúsky. Ja som použila pekanové orechy, lebo si myslím že sa tam veľmi hodia, ale určite nič nepokazíte ani vlašskými. Cesto vylejeme najlepšie do dvoch 20 cm foriem. Ak dáte väčšiu formu, nič sa nedeje, koláč bude len nižší. Lepšie je dať do 2 foriem, aby ste predišli mojej nehode, nedopečenému korpusu. Pečieme pri 180 °C.
  • 300 ml smotana na šľahanie
  • 3 PL instantná káva
  • 400 g smotanová nátierka/mascarpone
  • práškový cukor podľa chuti
  • slaný karamel
  • orechy, fudge na dekoráciu
Smotanu vylejeme do hrnčeka a spolu s kávou zohrievame dokým sa nerozpustí. Necháme vychladnúť. Potom kávovú smotanu vyšľaháme so smotanovou nátierkou a podľa chuti pridáme cukor.
Cesto prekrojíme na toľko častí koľko sa dá (3-4). Na prvý korpus natrieme vrstvu kávového krému a krém polejeme karamelom. Opakujeme na ostatné poschodia. Zvyšným krémom obtiahneme vrch a boky torty. Ozdobíme karamelom, orechmi a fudge kúskami. Necháme zachladiť. Sladkú chuť!









You May Also Like

0 komentárov