Používa službu Blogger.

Bazový zákusok.

by - pondelok, júna 05, 2017

Nemožné! Dokázala som to! Som čerstvý absolvent HAĽW. Po náročnom mesiaci som konečne voľná. Toľká radosť a zmiešané pocity. Trochu som sklamaná, pretože som myslela, že ten pocit bude lepší, ale zrazu mi to príde také prirodzené, že ma to až desí. No čo už, hlavné je, že som sa navždy rozlúčila so SJ a EKO. Páááápáááá...
Kedže som už voľná ako vták, môžem si robiť (takmer) čo chcem. Po veľmi slabom máji si musím napraviť reputáciu a naplánovať pečenie do budúcna. V dôsledku zaneprázdnenosti som zameškala 2 významné sviatky a to deň detí a deň matiek, na ktoré som sa tešila a chcela som povymýšľať super koláče. Najmä ten deň detí je veľmi kreatívny a predstavovala som si veľa farieb, zvieratiek a zábavy. Človek mieni Pán Boh mení a ja môžem byť rada, že som so svojimi vedomosťami zmaturovala a nie ešte pomedzi to vypekala. No čo už, nabudúce sa polešpím a splním si svoje plány.
Ani sme sa nenazdali a už je 1/2 rok skoro za nami. 6. mesiac k nám prifrčal ani neviem odkiaľ a priniesol prvú úrodu. Najkrajšiu vôňu v podobe orgovánu (ktorý už stihol odkvitnúť), jahody, hrášok, cibuľku aj prvý kaleráb. Samozrejme nesmieme zabudnúť na rozvoniavajúcu a veľmi dobrú BAZU. Bazový sirup je pre mňa spomienka na detstvo. Každoročne ho mamina robievala a my sme ho poctivo pili, až dokým sa neminul a potom ho zas v lete znovu spravila. Ja som sa rozhodla trochu zaexperimentovať a skúsila som prerobiť rýchly tvarohový koláč na niečo extra.
V mlieku som vyvarila bazu a spravila puding. Vrela vo mne nedočkavosť, ako bude chutiť a nevedela som sa dočkať kým vychladne. Čo i len na malú chvíľu som vybehla z kuchyne, maškrtník Max mi ho stihol celý zjesť a mne neostávalo nič iné, len spraviť nový. Ten som už strážila ako oko v hlave a ustrážila. Chuťovo je super, ale čakala som, že bude chutiť viac po baze. Celkovo je koláčik veľmi dobrý, svieži a keď sa chute prepoja, bude tam tá baza cítiť viac. Len treba vyčkať.
Tak som dlho nič nepridala, že teraz neviem kedy prestať písať, ale už končím. Ešte chcem ale poznamenať, že sa k zákusku a nie len k nemu super hodí bazová citronáda, ktorá je príjemne osviežujúca. Už končím a prajem úspešný týždeň.

  • 6 vajec 
  • 100 g práškový cukor
  • vanilkový cukor
  • 50 g maslo
  • 180 g hladká múka
  • 20 g kakao
  • 1 dcl bazový sirup
  • mlieko podľa potreby

Vajíčka si oddelíme a žĺtka vymiešame s cukrami a maslom do hladka. Pridáme preosiatu múku s kakaom a prilejeme sirup. Ak je cesto moc husté, prilejeme podľa potreby mlieko. Bielky vyšľaháme a zľahka vmiešame do cesta. Vylejeme na vystlaný plech a pečieme pri 170 °C.

  • 500 ml mlieko
  • 2-3 kvety bazy
  • 3 PL kryštálový cukor
  • Zlatý klas
  • 500 g jemný tvaroh
  • 100 g smotana na šľahanie
  • 50 ml bazový sirup
  • práškový cukor podľa chuti
  • stužovač (nemusí byť)
Najprv si dáme variť mlieko do ktorého sme dali umyté bazové kvety. Necháme zovrieť a kvety scedíme. Do scedeného mlieka pridáme cukor a v troche odobratého mlieka zmiešame Zlatý klas, ktorý vlejeme do zvyšku mlieka a uvaríme puding. Necháme vyhladnúť.
Tvaroh a smotanu spolu vymiešame a po častiach pridávame vychladnutý puding. Prilejeme bazový sirup a ak sa vám zdá málo sladké, pridajte cukor. Ja som pridala aj stužovač šľahačky, ale nie je to povinné.
Korpus polejeme bazovým sirupom a vylejeme naň krém. Rovnomerne rozotrieme a dáme na min. 1 hodinu do chladu. Potom krájame kocky a ľubovoľne ozdobíme. 








You May Also Like

0 komentárov