Používa službu Blogger.

Čerešnovo-makové cupcakes.

by - štvrtok, júna 22, 2017

Už keď som si v zime kupovala tieto čerešničkové košíčky som vedela, že v nich upečiem čerešňové cupcakes s čerešňou na vrchu. To, že budú makové mi v hlave vzniklo až nedávno. Keby sa niekto pred pár rokmi spýta "kto má rád mak?", veru ja by som ruku nezdvíhala a teraz sa neviem maku dojesť... aspoň v koláčoch nie. 
Prečo nemôže trvať čerešňové obdobie dlhšie? Podľa veľkosti stromu by malo trvať oveľa dlhšie. Kým človek upečie všetko čo chce a porobí kompóty, džemy a podobne, ešte mu zostane 1/2 stromu neobraná a môže sa tešiť, ako bude hrabať s hrablami a hádzať to do kompostu. Je to veľká škoda. 
Poďme si spraviť rozbor týchto koláčikov. Cesto je jemne makové a citrón ho robí svieže a špeci. O šťavnatosť sa postaralo pyré vo vnútri, ktoré je príjemné prekvapenie. Mascarpone krém, ktoré pyré spravilo dosť hrboľaté je svieže a možno by som tam tiež pridala trochu citrónovej šťavy pre zvýraznenie chutí. A samozrejme čerešnička na cupcakes je decentná a milá ozdoba.
S fotkami som sa veru moc nepotrápila. Asi mi to teplo udrelo na mozog a došla mi všetka inšpirácia. Ale ako som aj v predošlom príspevku písala, je to celé také aké to je a budem sa snažiť polepšiť.
Takže, ak ste milovníci maku a neviete čo s čerešňami, pripravte si tieto skvelé cupcakes a budete sa zalizovať až za ušami. To vám sľubujem!

  • 120 g kryštálový cukor
  • citrónová kôra z 2 citrónov
  • 280 g hladká múka
  • 1 ČL prášok do pečiva
  • 1/2 ČL sóda bikarbóna
  • 1/2 ČL soľ
  • 400 ml mlieko
  • 2 vajcia
  • 100 g maslo
  • šťava z 1 citróna
  • 70 g mletý mak
Kryštálový cukor premiešame s citrónovou kôrou a pridáme múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a soľ. Dáme bokom. V druhej miske vymiešame mlieko s vajcami. Pridáme postupne suchú zmes a prilejeme roztopené maslo a šťavu. Nakoniec primiešame mak. Plníme papierové košíčky do 3/4 a pečieme pri 180 °C. Necháme vychladnúť. Potom do stredu vydlabávame dierky, nožom alebo cukrárenskou špičkou.
  • 300 g čerešne
  • 100 g kryštálový cukor
  • šťava z 1/2 citróna
  • 2 ČL zemiakový/kukuričný škrob
  • 250 g mascarpone
  • 150 g smotana na šľahanie
  • práškový cukor podľa chuti
Čerešne si umyjeme a vykôstkujeme. Dáme do hrnca s kryštálovým cukrom a šťavou a varíme, kým čerešne nezmäknú. Potom ich ponorným mixérom rozmixujeme a pridáme škrob. Necháme prevrieť a odstavíme. Necháme vychladnúť.
Najprv čerešnové pyré plníme do dierok, ktoré sme si spravili. Následovne si vyšľaháme mascarpone s cukrom a smotanou a primiešame 3 PL pyré. Ak je krém dosť hustý, môžeme pridať viac pyré. Cukrárenským vreckom striekame krém na cupcakes a ozdobíme čerešnou. Hotovo.








You May Also Like

0 komentárov