Používa službu Blogger.

Čerešnový tart s kokosom.

by - piatok, júna 16, 2017

Čerešničky, čerešne sú neodmysliteľná súčasť začiatku leta. Šťavnaté, sladučké, červené a napráskať sa s nimi až do brucha bolenia. Čerešňová bublanina je tiež číslo 1. Ja dnes ale prichádzam s niečím iným. Netradičná kombinácia, vynikajúca chuť. Nevedela som, čo mám od toho čakať, ale výsledok ma príjemne prekvapil. Nie som veľký milovník kokosu, ale tu je jeho chuť veľmi jemná. Vnútro tartu je niečo na spôsob brownies s čerešňami. Je dosť sladký, tak ak nemáte radi presladené dobroty, kludne vynechajte cukor. 
Opäť na mňa došla menšia blogerská kríza. Pozerala som fotky iných foodblogeriek a tie moje mi prišli odrazu také amatérske a škaredé! Amatér aj som a foťák mám tiež len základný, ale určite by to mohlo byť lepšie než to je. Na nejaký kurz nemám čas a tým návodom na nete väčšinou nerozumiem. Verím, že sa časom zlepším. ale sklamanie zostáva... ešteže to môžem zajesť týmto tartom a obaliť si nervy. 
Tento týždeň prebehol taaak rýchlo a už sa neviem dočkať víkendu. Cestujem totižto do PRAHY! Bude to síce unavujúce, kedže ideme v sobotu a v nedeľu sa hneď vraciame, ale Praha stojí za to. Aj vám prajem, aby ste si užili víkend, pozavárali čo sa dá, porobili džemy z čoho sa dá a hlavne sa zrelaxovali a oddýchli. Vidíme sa pri mojom ďalšom nedokonalom amatérskom príspevku.

  • 100 g polohrubá múka
  • 20 g kakao
  • 80 g strúhaný kokos
  • 2 PL kryštálový cukor
  • 1 ČL soľ
  • 100 g maslo
  • 180 g čokoláda
  • 80 g maslo
  • 100 g kryštálový cukor
  • 3 vajcia
  • 200 g čerešne (môžete pridať aj viac, čo tart znesie)
  • 250 ml smotana na šľahanie
  • 2-3 PL práškový cukor
  • čerešne, čokoláda a kokos na ozdobu
Múku, kakao, strúhany kokos, 2 PL cukru a soľ spolu premiešame. Pridáme 100 g roztopeného masla a mixujeme/miešame, dokým sa nám všetko spolu nespojí. Vznikne nám taká vlhká posýpka, ako na cheesecake. Tú vložíme do formy a prstami rovnomerne uhladíme. Popicháme vidličkou, dáme na korpus papier na pečenie alebo alobal a zaťažíme ho fazuľou alebo ryžou. Predpečieme si ho cca 10 minúť pri 170 °C.
Medzitým ako pečieme základ si roztopíme čokoládu s 80 g masla. Dáme bokom a necháme mierne vychladnúť. Zatiaľ si vymiešame cukor s vajciami a potom postupne za stáleho miešania primiešavame čokoládovú hmotu. Po 10 minútach vyberieme korpus z rúry a odložíme záťaž. Nalejeme plnku a poukladáme vykôstkované čerešne. Stierkou ich pozatláčame do plnky a dáme piecť pri rovnakých stupňoch cca 35 minút. Necháme vychladnúť.
Smotanu si vyšľaháme s cukrom a rozotrieme ju na vychladnutý tart. Ozdobíme čerešňami, čokoládovými hoblinkami a strúhaným kokosom. Necháme zachladiť a hotovo.

  







You May Also Like

0 komentárov