Používa službu Blogger.

Jahodové košíčky.

by - nedeľa, júna 11, 2017

Pekný nedeľný podvečer maškrtníci,
dnes bol veľmi príjemný dník. Aj náladu som mala dobrú a ani nič sa zázrakom nepokazilo, či už hovoríme o počasí, pečení, nálade, jedení, hocičom. Také dni sú veľmi cenné a treba si ich užiť naplno. Zajtra má mamina narodeniny, tak sme hostili návštevu a príjemne sme si pokecali a naplnili si bruchá po okraj. Teraz píšem príspevok (opäť vo večerných hodinách) a počúvam príjemnú hudbu, ktorú som pred pár minútami našla. Taký príjemný jazzík, ale má milý názov: Tea dance. Tak som si to reku na skúšku pustila a usúdila som, že sa super hodí k týmto košíčkom.
Na prvý pohľad vyzerajú ako mini cupcakes ale opak je pravdou. Sú to také podivné košíčky, do ktorých by sa nezmestila ani jedna jahoda, ale zaručene vám hovorím, že cupcakes to nie sú! Dôkazom je posledná fotka, ktorá dokazuje náznak košíka. Pred upečením boli krajšie, ale aj keď som ich popichala, nafučali sa a dierka zmizla. Ešte som ich za tepla poštuchala prstom a aspoň nejaká dierka sa spravila. 
Palička na med v našej domácnosti trpela nedostatkom práce. Nie preto, že nejeme med, ale to sa s tým skrátka nedá naberať. Stará dobrá lyžička. Inu, vymýšľam pre ňu iné zamestnania a vykazuje veľmi dobré výsledky. Vrelo odporúčam. 
Jahodová sezóna je v plnom prúde a keď sa človeku zarodí veľa jahôd a už ho omrzí ich jesť pomačkané s cukrom a džemu už spravil zopár pohárov, na rad prichádza pečenie. V mojom prípade je pečenie N°1 a ostatné je až potom, keď zostane. Ale odporúčam skúsiť tieto KOŠÍČKY. Sú svieže a ideálne na príjemnú nedeľu, ale aj menej príjemný pondelok. 
Levanduľu som zprvu dala len ako ozdobu, ale keď dáte len malé množstvo, krásne sa doplní s chuťou jahody a je to proste MŇAM!

  • 170 g maslo
  • 150 g kryštálový cukor
  • 1 vajce
  • 1 ČL vanilkový extrakt
  • 170 g hladká múka
  • 1 ČL sóda bikarbóna
  • 25 g kakao
  • 2 ČL kukuričný škrob
Zmäknuté maslo vymiešame s cukrom. Miešame cca 5 minút. Pridáme vajce a extrakt. Všetky ostatné suroviny si spolu premiešame a prisypeme k zmesi. Cesto je pevné a nelepivé. Dobré je vtedy, ak sa z neho dá ugúlať gulička. Guličky potom vkladáme do plechu na mini cupcakes a stred utlačíme ako na obrázku. Ja som to robila paličkou na med. Pečieme pri 170 °C cca 15 minút.

  • 250 g tvaroh
  • 200 g smotanová nátierka
  • 3 PL práškový cukor
  • 100 ml smotana na šľahanie
  • 100 ml jahodové pyré 
Tvaroh, nátierku, cukor spolu miešame a postupne pridávame smotanu. Jahodové pyré si pripravíme z čerstvých jahôd, ktoré len umyjeme a ponorným mixérom pomixujeme. Postupne primiešame do krému. Ak je krém dosť hustý, môžeme pridať viac pyré, ale pozor aby krém nebol moc riedky.
Ak nám zostalo pyré, môžeme za lyžičku naliať do košíčka a navrch nastriekame krém. Ozdobíme jahodou a hotovo.






You May Also Like

0 komentárov