Používa službu Blogger.

2 roky.

by - streda, júna 27, 2018

Už? Pred dvomi rokmi, keď som začínala s týmto tu, som nečakala, že ma to bude držať tak dlho. Začínala som s pocitom, že idem to skúsiť a uvidím dokedy ma to bude baviť. A ajhľa baví ma to doteraz. Určite nemám na to toľko času koľko som mala, moje názory sa zmenili, ale mám o 2  roky viac skúseností a začala som pečenie študovať. Keby mi poviete pred dvomi rokmi, že budem študovať v Anglicku cukrárstvo, tak vás jednoducho vysmejem. Je to udivujúce, kade ma ten sen vedie, čo všetko si musím prežiť a ako ma to stále baví. Mať sen je dar a ja som zaň veľmi vďačná. Ani ambicióznosť nedostane každý do vienka a síce ja jej tiež nemám veľa, nakladám s tou trochou najlepšie ako sa dá a idem si za svojim.

Od prvých pokusov niečo upiecť, kedy som mala možno 13 rokov, som sa veru posunula o obrovský kusisko. Pamätám si, že prvé samostatné pečenie bolo so sestrou, kedy sme piekli krtkov dort pre maminu k narodeninám. Vtedy mi pečenie neprišla ako nejaká ohromná zábava. Mamina nebola doma, tak sme sa ponáhlali, aby sme už mali upečené, kým sa vráti späť. Nanešťastie prišla skôr, tak sme jej rýchlo išli povedať, nech počká ešte chvíľu vonku lebo ešte sme nedokončili prekvapko pre ňu. Vtedy to bola veľká vec! Bez pomoci sme upiekli polotovar! Za peniaze z vreckového! Rešpekt!
S odstupom toľkých rokov na to pozerám ako na milé gesto. Keby pre mňa upečie moje dieťa tortu, tak ma to asi dobre dojme... a možno mu začnem kriticky nadávať, že čo to má byť ako dáky Gordon Ramsay... ale nie hehe. :)


K prvému výročiu som upiekla luxusnú tortu, podobajúcu sa blogu s kvítím, ovocím a ktovie ešte čím. Výročie druhé je decentnejšie. Veľký trend roku 2018 "letter cakes" ma dlho obchádzal, ale samozrejme nezostal nepovšimnutý. Musím sa priznať, že ma tento trend moc neohúril aj keď vizuálne si myslím, že sú torty pekné a zaujímavé, predsa len normálna torta mi príde chutnejšia a slávnostnejšia. Pekné nepekné, musím to predsa vyskúšať!
Mandľové cesto mi príde dosť tvrdé, ale pôsobením krému, v priebehu dňa zmäkne. Chuťovo mi stále príde dosť silné a možno to je tým mojim konkrétnym krémom, ale moc mi k sebe nepasovali. Farebne som to mierne prehnala, ale keď to má byť oslavná torta tak som si povedala, nech je to farebné. Výzorovo som to nedotiahla do nejakých vysokých výšin. Číslo som kreslila voľnou rukou, jeden plát cesta sa mi zlomil, kopčeky krému nie sú rovnaké a dokonca ani tie dva mandľové pláty k sebe nepasujú. Nabudúce by som určite tieto chybičky krásy vychytala, ale myslím, že už nebudem mať šancu piecť tortu tohto typu. Zhodnotila by som to tak, že super ale neohúrilo. 



Fotky sú opäť fotené "profesionálom". Nevšimla som si zlé nastavenie a síce tieto fotky nie sú prepálené ako tie predošlé, teraz sú nejaké zvláštne zrniečkové a nie moc vyostrené a svetlé. Ani po 2 rokoch som sa v tom fotení nejak ďaleko neposunula a mám čo doháňať. Ale viete čo? Aj pre takých svieti slnko, aj takí si zaslúžia šancu. Ďakujem.



Za 2 roky blogovania som pridala 107 príspevkov a číslo stále rastie. Väčšina príspevkov sú samozrejme recepty, ale boli to aj Hauli, pár random nezmyslov, Cakebook a po novom aj nepopulárny "seriál" - Na ceste za snom. Najviac ma samozrejme bavia recepty a zaznamenávať príbehy mňa vs. koláče, moje poznatky a myšlienky. Je to taký môj virtuálny denník cukrárky.
Plány s ním mám kadejaké a najviac by som bola rada, keby sa mi podarí nájsť ilustrátora ktorý zveční moju predstavu o logu a neprídem o polku mesačnej výplaty. To by som sa naozaj tešila, keby som mu dala naozaj krásnu prerábku a vylepšila ho na poriadny blog... ale to chce peniažky a ja ako študent.. no nebudem pokračovať. Raz to ale príde! Coming not soon.
Verím, že ma to stále bude baviť, budem pokračovať v tom čo robím a stále sa zlepšovať, prichádzať s novými nápadmi a veľmi dúfam, že sa moje fotiace schopnosti stabilizujú. To je to čo si prajem do tretieho roku a veru, ani sa nenazdám a už tu budem písať ako ten ďalší rok ubehol... leto, jeseň, vianoce, veľká noc, máj a sme tu zas. Dovtedy sa majte sladko!! Pá..

P.S: Ďakujem, že si sa dočítal až sem. Si môj verný čitateľ a vážim si ťa! ❤️




You May Also Like

0 komentárov