Používa službu Blogger.

Rebarborový s jahodami a pomarančom.

by - streda, júna 13, 2018

A som tu zas.. po dlhom čase. Máj bol krásny. Strávila som krásne 2 týždne tu v UK s priateľom a potom ešte prvý júnový týždeň doma. Ach aké by to bolo krásne keby tu so mnou bol furt. Času vypekať som moc nemala, aj keď som sa raz snažila pridať recept na cheesecake guličky, ale nevyšli podľa mojich predstáv, tak som zostala mĺkva. Doma som sa ale vybláznila a okrem 2 tortičiek, ktoré som upiekla, som konečne zrealizovala aj rebarborový koláč, ktorý som mala na pláne ešte kým sa nepokazila rúra. Och, ako mi to pečenie doma chýba... všetky svoje "pakšametle" mi tam zapadajú prachom a tu v Anglicku nám ani rúra nefunguje. Veľmi som z toho nešťastná, keďže mám veľa voľného času a do Augusta, kedy sa vraciam na Slovensko, ešte času dosť. Musím sa vybúriť na nepečených dezertoch a dúfať, že situácia "no oven" čoskoro pominie.
S rebarborou nemám veľa skúseností. Pár rôčkov dozadu som piekla s ňou veľmi dobrý kysnutý koláč a odvtedy som sa k nej nevrátila až doteraz. Jej kyslastá chuť je veľmi osviežujúca a v teplých dňoch veľmi dobre padne. Hodí sa k mnoho iným druhom ovocia, ako napríklad jahody či pomaranč, ktoré som použila v tomto koláčku. Kombinácia rebarbora-jahody je bežná, ale rebarbora-pomaranč už po menej a to je škoda. Veľmi dobre k sebe pasujú a spolu s jahodami vytvorili v tomto dezerte neodolateľnú chuť. Pridaním mandlí sa ešte o niečo posunula chuť vpred a obohatili koláč. Musím ale priznať, že chuť pomaranča bola oveľa výraznejšia ešte kým bol koláč teplý. Po vychladnutí sa rebarbora prebojovala na vrchol a pohltlila takmer úplne ostatné chute. 
Koláčik je výborný, svieži a chute k sebe výborne ladia. Tvarohová plnka dodáva vláčnosť a mandle textúru. Výzorovo to nie je najkrajší dezert, ale chuťovo to hravo dobieha. Vyskúšajte ešte kým je rebarborová sezóna a neoľutujete. 
Btw nechápem prečo sú tie fotky také polorozmazané.. je to záhada!

  • posýpka:
  • 270 g hl. múka
  • 130 g kryštálový cukor
  • 200 g maslo
  • 50 g mandľové plátky + na posypanie
  • náplň:
  • 3 rebarbory
  • jahody podľa chuti (okolo 100-150 g)
  • 2 PL kukuričný/zemiakový škrob
  • 200 g mascarpone/smotanová nátierka
  • 250 g tvaroh jemný
  • 150 g kryštálový cukor
  • 1 pomaranč
  • 2 vajcia
Prvú si pripravíme posýpku. Sypké suroviny spolu zmiešame a následne pridáme zmäknuté maslo, ktoré či už rukami alebo mixérom spracujeme s ostatnými surovinami do hrudkovej konzistencie. Polovicu posýpky rozsypeme na stredne veľký plech a necháme na cca 10 min. zapiecť v rúre pri 180 °C.
Medzitým si pripravíme náplň. Rebarboru a jahody umyjeme a nakrájame na drobné kúsky. nasypeme kukuričný/zemiakový škrob a nakrájané kúsky v ňom obalíme. V miske si vymiešame mascarpone/smotanovú nátierku, tvaroh a cukor. Pridáme kôru aj šťavu z pomaranča a potom zľahka primiešame vajíčka. 
Predpečenú posýpku vyberieme z rúry, nalejeme na ňu smotanovú plnku, posypeme rebarborou s jahodami a navrstvíme druhou polovicou posýpky. Ja som ešte vrch posypala mandľovými plátkami. Pečieme pri 180 °C. Sladkú chuť!






You May Also Like

0 komentárov