Používa službu Blogger.

Banánové poháriky.

by - piatok, júna 22, 2018

Včera začalo oficiálne leto. Lééééto, léééto, mííí... no tu v UK to teplotne zostáva pri jari.. a občas aj pri jeseni. Vysoké teploty mi veru nepasujú, ale nosiť v júni pod šaty pančuchy mi tiež moc nevonia. Ani z voza ani voz. Ale viete čo mi vonia? Pikniky! Slnečné počasie, krásny park, dobré jedlo, príjemná spoločnosť a PIKNIKY. 
Konzumovať vonku má svoje čaro napriek všetkému hmyzu a vonkajším faktorom. Vždy som snila o parádnom piknikovom koši, aby som môj piknikový fanatizmus mohol započať vo veľkom štýle. Jedného pekného dňa som obiehala charitatívne obchody/sekáče a ako vždy som zisťovala, čo majú nové a kochala sa krásnymi kúskami.... keď zrazu som zbadala košík. Piknikový košík, teda myslím piknikový košisko. 15 minút som sa prechádzala po tom obchode a premýšľala, či ho kúpiť alebo nie. Dilema bola veľká, pretože zaberie veľa miesta v mojej už tak preplnenej izbietke a či ho vlastne využijem. Vízia dokonalého pohostenia v prírode a splnenie si sna ma úplne pohltila a len za 8 libier som si niesla domov vintage piknikový kôš. A teraz sa samej seba pýtam: načo mi je piknikový kôš keď nemám s kým chodiť na piknik?
Uvedomila som si, že dobrý piknik nerobí kôš (aj keď ho jednoznačne povýši na luxusný piknik) ale ľudia a jedlo, s ktorými ste a ktoré si vychutnávate. To ste nevedeli čo? Mám "fancy" kôš ale nemám spolupiknikára a tak som si povedala, že budem piknikovať sama. Je to síce taká komornejšia atmosféra, ale spoločnosť mi robí aspoň ten košík a jedlo. 
Môj "prvý letný deň" piknik sa niesol v znamení banánových pohárikov. Osviežujúca a jednoduchá dobrotka a hlavne ľahko prenosná, do prírody ako stvorená. Pastry cream, základný cukrársky krém, má veľa variácii a je výborným základom pre mnoho dezertov. Pridaním banánov síce trochu zredol, ale neni nad poriadne suroviny a nie umelé príchute. Intenzívne chutí po banánoch a aj keď krém neobsahuje veľa cukru, možno by som tam nedala žiaden, nech ho osladia len banány. Mandle k banánom pasujú ako ehmm na šerbel a aj by som primiešala pár na spodok k sušienkam, keby nezabudnem. Najlepšia by bola samozrejme vyšľahaná šľahačka pekne doma zo smotany, ale uprostred parku tam predsa nebudem šermovať s metličkou. Preto ďakujeme tomu, kto vymyslel šľahačku v spreji. Už sa len rozložiť na deku, lyžičku do ruky a nechať sa vybozkávať slnečnými lúčmi.

Upozornenie: V tomto článku sa až pričasto vyskytuje slovo "piknik" a fotky sú opäť veľmi "profesionálne" prepálené od slnka, pretože slečna fotografka nemá skúsenosti s fotením vonku. Za vzniknuté rany na duši sa ospravedlňujeme.

  • 500 ml mlieko
  • 160 g cukor
  • 120 g žĺkov (cca 6-7 vajec)
  • 80 g múka
  • 50 g maslo
  • 100 g maslové sušienky
  • 2 banány
  • šľahačka/ smotana na šľahanie
Ako prvé si spravíme takzvaný pastry cream, čo je základný krém cukrárov. Mlieko si dáme zovrieť vo väčšom hrnci. Medzitým si vymiešame žĺtky s cukrom a potom primiešame múku. Keď mlieko zovrie, pomaličky vlievame do žĺtkovej hmoty a miešame. Hmotu vylejeme naspäť do hrnca a dáme na oheň. Miešame dokým hmota nezačne hustnúť a keď zovrie chvíľu ďalej miešame a odstavíme z ohňa. Pridáme maslo a miešame dokým sa nerozpustí. Prelejeme do misky, zakryjeme potravinovou fóliou a necháme vychladnúť. Fólia ochráni krém pred tým, aby sa urobila "šupka". Banány si rozpučíme alebo ponorným mixérom rozmixujeme a vmiešame do vychladnutého krému. Sušienky rozdrvíme a nasypeme pár lyžíc na spodok pohárov. Na ne nalejeme vrstvu krému a podávame so šľahačkou na vrchu. Výborne sa hodia aj mandle. Sladkú chuť!








You May Also Like

0 komentárov