Používa službu Blogger.

Ríbezlový mrežovník.

by - nedeľa, júla 02, 2017

2 slová: klasika a jednoduchosť. Mrežovník je koláč mnoha chutí a variácii. Mám veľa ríbezlí? Spravím ríbezľový mrežovník. Mám veľa jahôd? Čerešní? Či marhúľ? Spravím mrežovník. Výborný spôsob, ako spotrebovať prebytočné ovocie, pretože sem ho ide spústa. Jednoducho super.
Slniečko nás už teší svojou prítomnosťou (niekedy až príliš) a všetkých nás volá von. Skvelý čas na ešte skvelejší piknik a mrežovník je výborný kandidát na piknikovanie. Či ste sa rozhodli ísť piknikovať pred týždňom alebo pred 3 hodinami, stále stíhate napiecť, pretože príprava nezaberie veľa času ani na prípravu, ani na pečenie. Teraz si pripadám ako tá pani z rána, keď som pozerala teleshopping a predstavovala nejakú metlu s tromi štetinami. ktorá vie všetko popratať... ale len keď je to suché a zoradené za sebou...
Človek si povie, má to aj nejakú nevýhodu? A ja odpoviem, samozrejme že áno. Nevýhoda je taká, že keď som sa večer vrátila domov, už tam zostal len kúsok a hrozilo, že nebudem mať čo raňajkovať. Ďalšia nevýhoda je, že sa môže niektorým zdať, že je moc suchý, ovocný alebo nedajbože obyčajný... ale takým treba rázne odpovedať: Aspoň mi viac zostane!

  • 500 g polohrubá múka
  • 250 g maslo
  • 3 vajcia
  • štipka soli
  • 150 g práškový cukor
  • kôra z 1 citrónu
  • ríbezle
  • 3 vanilkové cukre
Múku, maslo, vajcia, soľ a práškový cukor spolu vypracujeme na hladké cesto. 1/3 odložíme a ostatok roztlačíme/vyvaľkáme na plech vystlaný papierom na pečenie. Naň poukladáme umyté ríbezle. Ostatok cesta vyvaľkáme a radielkom krájame rovnaké pásiky ktoré poukladáme na plech. Ja som koláč posypala cukrom až keď som mala na ňom aj mriežky, aby cukor spravil peknú "ozdobu" na koláči. Pečieme pri 180 °C. Necháme vychladnúť a môžme posypať práškovým cukrom.







You May Also Like

0 komentárov