Používa službu Blogger.

Dvojfarebná nepečená torta.

by - streda, júla 05, 2017

Začiatok júla sa mi od kedy si pamätám spájal so začiatkom prázdnin, koncom školy a pohodičkovým voľnom. Asi som už naozaj dospela a musím si to priznať. Možno ma len mätie to, že som o mesiac skončila skôr v škole a prázdniny sa mi začali v predstihu. Ani to, že brigádujem mi nedáva moc pocit nedospelosti a už sa s tým raz musím zmieriť, že starnem. Starnutie nestarnutie, všetko prichádza prirodzene a všetko má svoje pre a proti. V srdci mi zostane kúsok dieťaťa stále.
V júli je stále v záhradke čo zbierať a treba to nejak zúžitkovať. Porobené džemy uskladniť, a tie ktoré nám zostali z minulých rokov, čo najskôr spotrebovať. Napríklad aj do koláča a možno aj tohto.
Zámerne som ho nenazvala po nijakom ovocí, pretože tento zákusok je veľmi variabilný a prispôsobí sa každému džemu, ktorý chcete minúť. Odporúčam ale domáce džemy, pretože ja som chcela minúť kupovaný a žiadna jahodová chuť v koláči nie je.
Hrdá som však na to, že som prekonala strach zo želatiny a takto som sa s ňou excelentne popasovala. Zistila som, že to nie je až také hrozné a plátková želatina je veľká sranda. Čo sa týka tej zaujímavej koreniny kardamómu, s tým som tiež ežte nemala česť, ale som si povedala, že skúsim. V obchode som ho hľadala 5 minút a povedala by som, že chuť je zaujímavá. Je to niečo nové a možno v kombinácii s niečim iným to bude chutiť lepšie. Preto hovorím, kludne môžte vynechať. 
Tým, že som pridávala kupovaný džem, tak mi plnku dobre nezafarbilo, tak som si chcela pomôcť troškou chémie a trochu som to prehnala. Vznikla z toho takáto neprirodzená ružová, ktorá ani náhodou nepripomína jahody. Ach jo... no a ešte k tomu korpusu. Oproti vláčnym jemným plnkám je dosť tvrdý ale chuťovo výborný. Odporúčam pridať orieškovú čokoládu, ktorá obohatí korpus o oriešky.
Ku koncu len poznamenám. že je fakt osviežujúci, príjemný a svieži, ale pokazila som to tým fakeovým džemom a možno by som tam ešte nacápala trochu ovocia aj dovnútra. Pošpekulujte si trochu viac a určite to bude stáť za to.

  • 200 g maslové sušienky
  • 100 g čokoláda podľa chuti (ja som dala orieškovú)
  • 90 g maslo
  • 12 plátkov želatíny
  • 100 g kyslá smotana 
  • 250 g smotana na šľahanie
  • 180 g ovocný džem podľa chuti (ja som dala jahodový)
  • cukor podľa chuti
  • červené farbivo (nemusí byť)
  • 100 g mascarpone
  • 250 g jemný tvaroh
  • štipka kardamómu (nemusí byť) 
  • šťava z 1/2 citróna
Spodná vrstva: maslové sušienky pomelieme a zmiešame s rozpusteným maslom a čokoládou. Hmotu natlačíme na spodok formy s priemerom cca 25 cm.
Farebná vrstva: 6 plátkov želatíny necháme napučať v studenej vode pár minút. Medzitým si vyšľaháme smotanu na šľahanie do tuha. Džem si na sporáku zohrejeme, aby bol mierne teplý (vlažný stačí) a rozpustíme v ňom želatinu, z ktorej sme vymačkali vodu. Do džemu so želatínou pridáme kyslú smotanu, práškový cukor podľa potreby a vyšľahanú šľahačku. Natrieme rovnomerne na korpus a necháme cca 1 hodinu zatuhnúť. Ak chcete biely vrch ozdobiť ako ja farebne, trochu z tohto krému si odložte bokom.
Biela vrstva: 6 plátkov želatíny si opäť necháme napučať vo vode. Medzitým vymiešame mascarpone s tvarohom, cukrom, kardamómom a citrónovou šťavou. 1/3 krému si dáme do hrnca a zohrejeme tak isto, ako džem. Do tejto zmesi vložíme vymačkanú želatinu a miešame, dokým sa nerozspustí. Nalejeme ku zvyšku krému, premiešame a nalejeme na farebnú vrstvu. Ak ste si odložili farebnú plnku, trochu rozotrite na vrch a zarovnajte. Nechajte zatuhnúť. Pred podávaním ozdobte ovocím. HOTOVO!






You May Also Like

0 komentárov